Hi Fashionlover

Dames Heren Kinderen

Schoenen

Kleding

Tassen

Accessoires

Gelegenheid

Merken

Inspiratie

Bruiloftcollectie

Sale

Schoenen

Kleding

Tassen

Accessoires

Merken

Gelegenheid

Inspiratie

Sale

Meisjesschoenen

Meisjeskleding

Jongensschoenen

Jongenskleding

Baby

Merken

Sale

Nieuwe collectie

Schoenen

Kleding

Gelegenheid

Merken

Privacystatement

Wij van Omoda.NL B.V. (hierna: Omoda of wij) zijn blij met jou als klant. Wij willen dat je zeker weet dat jouw persoonsgegevens bij ons in goede handen zijn. Wij gaan zeer zorgvuldig om met deze gevoelige informatie en willen hier zo transparant mogelijk in zijn. Daarom kun je in dit privacystatement lezen welke gegevens wij van jou hebben, en wat wij daarmee doen. Als je vragen hebt of wilt weten wat we precies van jou bijhouden, neem dan contact op met Omoda via de gegevens onderaan dit statement.

Hoe veilig zijn mijn gegevens?

Veiligheid boven alles. Om jouw online shopproces zo soepel mogelijk te laten verlopen hebben we bepaalde gegevens van je nodig. Alle gegevens die je bij ons achterlaat, slaan we via een veilige SSL-verbinding op in onze beveiligde database. Dit betekent dat slechts een aantal vertrouwenspersonen toegang heeft tot deze database. Wie dus niets met jouw gegevens te maken heeft, kan hier ook niet bij. We beloven je plechtig dat we de informatie alleen intern gebruiken en dat er zonder jouw toestemming of andere wettelijke grondslag niets wordt doorgespeeld aan derden voor commerciële of andere doeleinden.

Nu vraag je jezelf natuurlijk af hoe dat zit met gegevens waar een derde partij bij betrokken is, zoals betaal- of adresgegevens. Deze informatie wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden en is er alleen om jouw bestelling succesvol af te kunnen ronden. Deze informatie wordt te allen tijden versleuteld verzonden. Wij werken samen met partijen die werken volgens de internationale veiligheidsstandaarden en leggen al onze samenwerkingen nadrukkelijk vast met een verwerkersovereenkomst.

Wat weten jullie van mij?

Wij hebben informatie van je nodig onder andere op basis van gerechtvaardigd belang. Dit klinkt chique, maar is eigenlijk vrij simpel. We zijn namelijk een webshop vol mooie producten. Die willen we liever niet voor onszelf houden. We moeten dan natuurlijk wel laten weten dat we er zijn en daarom maken we gebruik van direct marketing. Daarnaast hebben we gegevens van je nodig om jouw bestelling succesvol bij je af te leveren. Deze gegevens verwerken we dan ook ter uitvoering van de koopovereenkomst die we met je aangaan, als je een bestelling in onze webshop plaatst. Om met elkaar in contact te blijven over ons aanbod en service, vragen we informatie van je om je ook na je aankoop nog te kunnen bereiken. Zo hopen we dat je met veel plezier nog eens een aankoop bij ons doet. Voor dit laatste vragen we natuurlijk wel eerst om je toestemming. Om precies te zijn kunnen we de volgende informatie van je verwerken:  

  • Voor- & achternaam: we willen je graag persoonlijk aan kunnen spreken.
  • Adres en woonplaats: de postbezorger moet natuurlijk wel weten waar hij die toffe musthaves af moet leveren.
  • Geboortedatum: deze kun je vrijwillig in je Omoda loves You-account registreren. Wij raden het wel aan, want hoe leuk is het om een cadeautje van Omoda te krijgen op je verjaardag? Als je bij een bestelling kiest voor de optie achteraf betalen vragen we ook je geboortedatum. Dit is alleen voor de betaling en wordt verder niet opgeslagen.
  • E-mailadres: via jouw e-mailadres kunnen we je op de hoogte houden van je bestelling en kun je jezelf abonneren op onze nieuwsbrief. Zo ben je er zeker van dat je geen nieuwtje van Omoda meer mist. Het leuke hieraan is dat je zelf aan kunt geven over welke onderwerpen je nieuws wilt ontvangen. Schrijf je via de homepage of in je Omoda loves you-account in voor onze nieuwsbrief en geef gelijk je voorkeuren op als je dat nog niet gedaan hebt. Daarnaast kunnen we je ook zo contacteren mocht je hebben deelgenomen aan een winactie en een prijs gewonnen hebben (yay!).
  • Telefoonnummer: mocht het gebeuren dat we je snel moeten bereiken, willen we graag kunnen bellen of whatsappen. Zo krijgen we nu eenmaal sneller contact dan via e-mail en worden eventuele issues nog sneller opgelost. Ook wordt jouw telefoonnummer doorgegeven aan de bezorgdienst, zo kunnen ze jou een sms’je sturen als ze in de buurt zijn met je pakketje.
  • Betaalgegevens: je bestelling betalen is noodzakelijk om tot uitvoering over te gaan en dit loopt via onze beveiligde betaalomgeving. We hebben je gegevens nodig om te kunnen koppelen met onze betalingspartners als iDeal, Visa, Mastercard, PayPal en Klarna. Uiteraard zijn we kritisch op onze partners. Zij tekenen er in een verwerkersovereenkomst voor zich netjes aan onze privacyregels te houden.
  • Omoda loves You-accountgegevens: je kunt een account bij ons aanmaken om makkelijker bestellingen te kunnen plaatsen, credits te krijgen en om inzage te krijgen in je bestelgeschiedenis en persoonlijke voorkeuren. Voor je account vragen we je om een wachtwoord aan te maken en verschillende gegevens in te vullen. 
  • Socialmedia-account: je kunt een account aanmaken door in te loggen via social media (Facebook). Daarnaast kun je onze klantenservice berichten sturen via social media.
  • Retourpercentage: om het milieu minder te belasten en geld te besparen willen we het aantal retouren verminderen. Daarom houden we over de afgelopen twee jaar bij hoe vaak je bestellingen plaatst en hoeveel je hiervan retourneert. 
  • IP-adres: je IP-adres wordt opgeslagen bij het plaatsen van een order. Via jouw IP-adres kunnen we je herkennen op de webshop. Op deze manier onthouden we je voorkeuren op basis van jouw klikgedrag en kunnen we je een passend advies geven. 
  • Gegevens die we verzamelen via cookies zoals website- en klikgedrag: om de functionaliteiten op onze website aan te kunnen bieden (zoals het chatvenster), inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers en om jouw advertentieaanbod te verbeteren gebruiken we cookies. Zie voor meer informatie hierover ons cookiestatement
  • Sollicitatiegegevens: als je bij ons wilt komen werken of stagelopen moeten we natuurlijk weten met wie we te maken hebben en waarom we jou zouden moeten aannemen. Zie voor meer informatie hierover ons privacystatement voor sollicitanten. 
  • Overige gegevens: informatie die je ons geeft wanneer je contact met ons opneemt, een review schrijft of deelneemt aan een klanttevredenheid- of marktonderzoek. 

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Dat is niet in één zin uit te leggen en daarom geven we hieronder een overzicht van wat we precies met je gegevens doen en wanneer we wat precies gebruiken. Wij gebruiken jouw gegevens voor de volgende doeleinden: 

  • Het beantwoorden van vragen en verzoeken over producten (via chat, e-mail, WhatsApp, social media) via onze klantenservice;
  • Het aanmaken van een account (Omoda loves You);
  • Het afhandelen van een bestelling (levering, betaling en contact);
  • Het toesturen van een nieuwsbrief met informatie over onze (nieuwe) producten en aanbiedingen;
  • Het mogelijk maken om reviews te schrijven over onze producten en deze te publiceren op onze website;
  • Het mogelijk maken om deel te nemen (en hopelijk te winnen!) aan winacties;
  • Het bieden van de verschillende functionaliteiten op onze website, het verkrijgen van inzicht in het bezoekersgedrag en het verbeteren van jouw advertentieaanbod door het plaatsen van cookies
  • Het bieden van een gepersonaliseerde beleving van de website, advertenties en de nieuwsbrief;
  • Het uitnodigen voor en/of deelnemen aan een klanttevredenheid-of marktonderzoek;
  • Het verminderen van het aantal retouren;
  • Het overwegen van jouw sollicitatie voor een vacature of stage wanneer je bij ons solliciteert; 
  • Het overwegen van een samenwerking met jou als blogger of affiliate, wanneer je hiervoor een aanvraag indient.

Persoonlijk maatadvies dankzij de 3D-voetscan

Om jou te helpen met het vinden van de juiste schoenmaat, kun je zowel in de winkel als online gebruikmaken van de dienst Safesize. Hiervoor gebruiken we jouw naam, e-mailadres en de scan van jouw voet. We slaan dit op in je Club Omoda-account. Deze gegevens hebben wij nodig om de gevraagde dienst aan jou te kunnen leveren. Wij bewaren de gegevens zolang je Omoda-account bestaat. Daarnaast kunnen we jouw 3D voetscan gegevens, met jouw toestemming, gebruiken voor marketingdoeleinden zoals het laten zien van gepersonaliseerde advertenties, op de website van Omoda en in onze nieuwsbrieven. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken door contact op te nemen met onze klantenservice. We zullen jouw 3D voetscan gegevens dan niet meer hiervoor gebruiken. Jouw voorkeuren slaan we op via cookies, zie voor meer informatie ook ons cookie statement

Klantenservice

Je kunt ons bereiken via telefoon, mail en WhatsApp. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, bewaren we je gegevens (naam, e-mailadres, telefoonnummer, IP-adres en inhoud van jouw bericht) en maken we aantekeningen over ons contact in ons systeem. Mocht het gebeuren dat je via sociale media contact opneemt met onze klantenservice, dan bewaren we het bericht en jouw accountnaam zodat we op je bericht kunnen reageren. Deze gegevens hebben wij nodig om contact met je op te nemen, omdat je ons gevraagd hebt om jouw contactverzoek in behandeling te nemen. Wij bewaren deze informatie totdat we zeker weten dat je tevreden bent met onze reactie en tot drie maanden daarna. Op deze manier zorgen we ervoor dat je jouw verhaal niet twee keer hoeft te vertellen en komen we sneller tot de juiste oplossing. Jij helpt ons dan weer om onze service te verbeteren, want we leren veel van jou. Telefoonopnames bewaren wij 30 dagen, tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren. De opnames gebruiken we uitsluitend voor de verbetering van onze klantenservice.

Omoda loves You-account

In je Omoda loves You-account staan jouw persoonlijke gegevens, dit is ook voor jou zichtbaar. Hierin vind je jouw naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum (optioneel) en inloggegevens (e-mailadres en wachtwoord). Omoda heeft geen toegang tot je account, wij halen alleen je naam en e-mailadres op. Deze gegevens hebben wij nodig om het account op jouw verzoek voor je aan te maken. Zelf kun je er voor kiezen om ook andere informatie (zoals schoenmaat, geboortedatum of adresgegevens) aan ons te verstrekken in ruil voor credits. We willen graag dat je een persoonlijke omgeving creëert waar jij je goed bij voelt. Ook heb je meer inzicht in je bestelgeschiedenis, wat wij ook kunnen gebruiken om je sneller te helpen als je contact met ons opneemt over dat ene specifieke paar wat je laatst bij ons gekocht hebt. Je accountgegevens bewaren we net zolang als dat jij lid bent van Club Omoda. Besluit je geen clubmember meer te zijn, dan bewaren we je factuurgegevens nog maximaal 7 jaar vanwege wettelijke verplichtingen. Je overige gegevens verwijderen we meteen nadat je je account opzegt. Je clubaccount laten verwijderen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Hetzelfde geldt voor inactieve clubaccounts. Mocht je al 7 jaar geen bestellingen meer plaatsen en niet meer in je account hebben ingelogd, dan sturen we je na 7 jaar nog eenmalig een reminder per e-mail om te vragen of je ons net zo erg mist als wij jou. Reageer je hier niet op? Dan verwijderen we jouw gegevens en nemen we ons verlies.

Afhalen bestelling

Wanneer je bij ons een bestelling plaatst, gebruiken wij je persoonsgegevens om deze netjes af te kunnen handelen. Wij mogen je persoonsgegevens dan aan onze bezorgdienst geven om de bestelling bij jou te laten bezorgen. Ook krijgen wij mogelijk informatie over je betaling van je bank of creditcardmaatschappij, en deze geven we weer door aan onze betalingspartners (iDeal, Visa, Mastercard, PayPal of Klarna). Voor het behandelen van je bestelling gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:

  • Naw-gegevens;
  • Factuuradres;
  • E-mailadres;
  • Telefoonnummer;
  • Geslacht;
  • Betaalgegevens;
  • IP-adres.

Deze gegevens hebben wij nodig vanwege het contract dat we met je sluiten. Wij bewaren deze informatie tot je bestelling is afgerond. Je factuurgegevens bewaren we tot 7 jaar omdat wij dat wettelijk verplicht zijn (fiscale bewaarplicht). Mocht je bij het plaatsen van een bestelling een account bij ons aanmaken of je inschrijven voor de nieuwsbrief, dan bewaren we je gegevens zolang als nodig is voor die doeleinden.

Commerciële berichtgeving 


We kunnen je verschillende commerciële berichten sturen. Dit kunnen digitale nieuwsbrieven zijn, maar ook push-berichten, e-mails of een kaart per post. Via onze website en app kun je je aanmelden voor deze communicatie. We sturen je alleen commerciële berichten op basis van jouw toestemming. De nieuwsbrieven worden opgesteld op basis van je gegevens, zoals vorige bestellingen en klikgedrag. Jouw e-mailadres of woonadres wordt alleen met jouw toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. Op deze manier blijf je op de hoogte van de laatste trends die bij jou passen en weet je alle acties en nieuwtjes rondom Omoda. Je kunt je op elk moment afmelden voor deze berichten. Elke nieuwsbrief bevat een afmeldlink, maar je kunt ook jouw instellingen aanpassen binnen jouw account. 


Wanneer je een account aanmaakt, sturen we je commerciële berichten over ons loyalty-programma. Wil je geen commerciële berichten meer ontvangen over ons loyalty-programma? Elk bericht bevat een afmeldlink. Wanneer je je hiervoor afmeldt, ontvang je dus geen berichten meer over de voordelen van ons programma, zoals je verjaardagscadeau, persoonlijke acties en early access. 

Reviews

Met je Omoda loves You-account kun je reviews schrijven over de producten die je bij Omoda gekocht hebt. En je krijgt hier nog credits voor terug ook – een echte win-winsituatie. Door je ervaringen te delen, help je andere klanten bij hun keuze op basis van de kwaliteit, pasvorm of look van het product. Wij houden precies bij wie welke review schrijft en zelf kun je jouw geschreven reviews altijd terugvinden in je account. Je hoeft bij het schrijven van deze reviews niet per se persoonlijke gegevens mee te geven om deze te publiceren en kunt deze anoniem laten publiceren. Ze worden dan zonder naam gepubliceerd en andere klanten weten zo niet dat een review van jou komt. Wil je je review niet anoniem publiceren? Dan kan dat natuurlijk ook. Dan publiceren wij je naam, de inhoud van je review, hoeveel sterren je hebt gegeven en de datum waarop je de review hebt geschreven op basis van jouw toestemming en bewaren deze gegevens totdat je het account opheft of jouw toestemming voor publicatie intrekt.

Winacties

Als je mee wilt doen met een van onze winacties kan het zijn dat we vragen naar je naam, adres, e-mailadres of socialmedia-account. Op deze manier kunnen we je bereiken als jij een van de gelukkige winnaars bent en meten we ook gelijk de respons op onze acties. Deze gegevens hebben wij nodig om contact met je op te nemen, omdat je ons gevraagd hebt om jouw deelname in behandeling te nemen. Wij bewaren deze informatie totdat de actie is afgelopen en drie maanden daarna. Zo kunnen we bij vragen over de actie na afloop hiervan je informatie er makkelijk bij pakken.

Persoonlijke beleving

We willen je graag voorzien van een passend advies en daar moeten we je iets beter voor leren kennen. Om persoonlijke aanbiedingen te kunnen geven, onthouden we je online gedrag, weten we waar je vandaan komt, of je wel of geen clubmember bent en je geslacht. We kijken hiervoor naar cookies en je IP-adres, maar ook naar wat je eerder bij ons gekocht hebt. Dit doen we op basis van jouw toestemming. Vervolgens kunnen wij gepersonaliseerde aanbiedingen en gepersonaliseerde content op de website tonen, die aansluiten bij jouw interesses en aankoopgeschiedenis. Ook onze nieuwsbrief kunnen wij op deze manier voor jou personaliseren. Voor het verzamelen van informatie voor personalisatie van de website en advertenties via cookies vragen wij je toestemming. Je kunt deze toestemming weigeren door onze cookies niet te accepteren en daarnaast op ieder moment intrekken door de cookies te verwijderen en/of door contact met ons op te nemen met onze klantenservice. We bewaren de gegevens voor personalisatie zolang je klant bij ons bent. 

Klanttevredenheid- of marktonderzoek

Wij doen er alles aan om jou een ultieme shopervaring te bieden bij Omoda, maar helaas zien we niet altijd of dit gelukt is. Het is mogelijk dat we je per e-mail vragen om deel te nemen aan een vrijblijvend klanttevredenheid- of marktonderzoek. Dat doen we op basis van jouw toestemming. Deelname is niet verplicht, maar het helpt ons wel erachter te komen hoe wij onze service nog beter kunnen maken of ervoor kunnen zorgen dat onze collectie nog beter op jouw wensen aansluit. Als je deelneemt aan het onderzoek verwerken wij de respons die jij op het onderzoek geeft en je ingevulde persoonsgegevens. Wij bewaren de gegevens totdat het onderzoek is afgerond. Het kan zijn dat we een extern bureau vragen om het onderzoek voor ons uit te voeren. In dat geval maken we met hen strikte afspraken over wat ze met jouw persoonsgegevens mogen doen. Wij bewaren de gegevens totdat het onderzoek is afgerond.

Retouren

Van de bestellingen die je bij ons doet in twee jaar tijd, houden we bij hoe vaak en hoeveel je hiervan retourneert. Uiteraard mag je producten retourneren, maar het moet wel redelijk blijven. Om die reden kan het zijn dat als je heel erg veel retourneert, je andere bestel- en betaalmogelijkheden krijgt aangeboden in de toekomst. Dit doen we om het milieu minder te belasten om zo op een verantwoorde manier duurzaam te ondernemen, en om onze bedrijfsvoering beter te kunnen voeren.

Afhankelijk van het aantal retouren over de afgelopen twee jaar, beoordelen wij op geautomatiseerde wijze welke bestel- en betaalmogelijkheden jij aangeboden krijgt. Wij hebben hier een gerechtvaardigd belang bij, namelijk een commercieel bedrijfsbelang en natuurlijk omdat we het milieu willen sparen. Wanneer je een bestelling bij ons plaatst informeren we je hierover via dit privacystatement. Mocht je het niet eens zijn met de bestel- en betaalmogelijkheden die we je in onze webshop bieden, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Zij bekijken graag of het in jouw situatie beter is om je andere bestel- en betaalmogelijkheden te bieden. Om te bepalen hoe jij in onze webshop kunt bestellen en betalen gebruiken wij de volgende gegevens:

  • E-mailadres;
  • Klantnummer;
  • Bestelgegevens (bestelbedrag, besteldatum en aantal producten per bestelling);
  • Retourpercentage (retourbedrag, retourdatum en aantal geretourneerde producten per bestelling). 
  • Wij kijken naar de bovengenoemde gegevens over de afgelopen twee jaar en beoordelen regelmatig opnieuw welke bestel- en betaalmogelijkheden voor jou het meest geschikt zijn. 

Affiliates en bloggers 

We gaan graag de samenwerking met andere personen en partijen aan om samen nog meer succes te behalen. Om je aanmelding als publisher of blogger in overweging te nemen hebben wij je naam, contactgegevens en je bedrijfsgegevens of socialmedia-gegevens nodig. Deze gegevens verwerken wij ter voorbereiding van de samenwerkingsovereenkomst die we mogelijk met je aangaan. Als we gaan samenwerken bewaren we je gegevens zolang de overeenkomst loopt. Mochten we de overeenkomst niet met je aangaan bewaren we je gegevens niet.

Aan welke derde partijen verstrekken jullie mijn gegevens? 

Jouw gegevens worden mogelijk doorgegeven aan de volgende derde partijen:

  • Betaaldiensten;
  • Betaaldienstverleners;
  • Review- of onderzoekplatforms voor webshops;
  • Belastingdienst;
  • Cookiepartijen (zie het cookiestatement ); 
  • ICT-dienstverleners zoals hostingproviders en websiteontwikkelaars.

Met uitzondering van de hierboven genoemde partijen geven wij je persoonsgegevens onder geen voorwaarde aan andere bedrijven of instellingen, behalve als wij dat wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld als de politie dat eist bij een vermoeden van een misdrijf).

Is jullie privacystatement ook van toepassing op de websites van derden?

Dit privacystatement is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met onze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met jouw persoonsgegevens omgaan. Wij raden je dan ook aan om de privacyverklaring van deze websites te lezen voordat je van deze websites gebruikmaakt

Kunnen jullie dit privacystatement wijzigen?

Wanneer onze webwinkel wijzigt, moeten wij natuurlijk ook het privacystatement aanpassen. Let dus altijd op de datum bovenaan dit statement en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij zullen ons best doen wijzigingen per e-mail aan je door te geven.

Wat zijn mijn rechten?

Jij bent de baas over je eigen gegevens. Dit betekent dat jij de volgende rechten hebt:

  • Uitleg krijgen over welke persoonsgegevens we hebben en wat we daarmee doen;
  • Inzage in de precieze persoonsgegevens die we hebben;
  • Het laten corrigeren van fouten;
  • Het laten verwijderen van (verouderde) persoonsgegevens;
  • Intrekken van toestemming;
  • Het beperken van jouw gegevensverwerking;
  • Jouw persoonsgegevens in digitaal leesbaar standaardformaat verkrijgen om deze over te dragen;
  • Bezwaar maken tegen een bepaald gebruik;
  • Het recht met betrekking tot automatische besluitvorming en profilering, oftewel het recht ons te vragen hoe beslissingen tot stand zijn gekomen en na te laten gaan of deze beslissingen terecht zijn. 

Wil je jouw persoonsgegevens inkijken? Of wil je misschien iets wijzigen of laten verwijderen uit ons systeem? Geen probleem, dat is je goed recht. Je persoonlijke gegevens kun je inzien of wijzigen in je account. Mocht je nog vragen hebben of wil je je gegevens definitief laten verwijderen, neem dan contact op met onze behulpzame klantenservice.

Let op dat je altijd duidelijk aangeeft wie je bent, zodat we zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen. Wij zullen in principe binnen 30 dagen aan je verzoek voldoen. Deze termijn kan echter worden verlengd als het verzoek complex is. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij je daarvan tijdig op de hoogte stellen.

Wie is er verantwoordelijk voor mijn gegevens?

Wij zijn:

Omoda B.V.

Ruigendijkweg 1

4301 RX Zierikzee

Telefoonnummer: 0111-410044

KvK-nummer: 20141521

Btw-nummer: NL819501220b01 (alle prijzen zijn inclusief 21% btw)

Hoe dien ik een klacht in?

Als je vindt dat wij je niet op de juiste manier helpen, dan horen wij het natuurlijk graag als eerste. Neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice zodat zij je kunnen helpen. Daarnaast heb je het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. In Nederland heet deze de Autoriteit Persoonsgegevens.

Yes, gelukt!

Het artikel is toegevoegd aan je winkelmandje. Naar winkelmandje

Yes, gelukt!

Ga naar mijn account