Is de bestelling niet zoals verwacht of heb je wat extra modellen en maten besteld om thuis te vergelijken, maar mag er nu een deel terug? Geen probleem! Bij Omoda retourneer je eenvoudig in een paar stappen.
Optie 1: Meld je artikel(en) aan en kies zelf een retouroptie
1. Stop het product of de producten die niet naar wens zijn terug in de schoenendoos of verpakking en stop dit vervolgens terug in de Omoda-verzendverpakking. De unieke code op de schoenendoos, op de verpakking of op het label is gekoppeld aan jouw gegevens en wordt gebruikt om jouw artikel retour te verwerken. Let op, mocht je de originele Omoda-verzendverpakking niet meer hebben, mag het ook in een andere stevige verpakking.
2. Je hebt geen retouretiket of -adres nodig. Alleen de doos goed dichtplakken en je bent klaar voor het retourneren.
Via www.omoda.nl/retour (let op deze pagina is alleen te benaderen via een browser en niet via onze app) kun je jouw retourzending aanmelden en vervolgens kiezen uit een van onderstaande opties. Je krijgt dan aan de hand van hoe jouw pakket is geleverd en welke retouroptie je kiest de juiste instructies van ons.
Lever je pakket in bij een DHL of PostNL servicepunt naar keuze
Laat je pakket thuis ophalen door DHL op een door jou gekozen moment
Geef je pakket af in een Omoda winkel bij jou in de buurt
Optie 2: Retourneren zonder aan te melden
Het is uiteraard niet verplicht om je retour aan te melden en daarom is het ook mogelijk om gebruik te maken van het verzendlabel van jouw pakket om je pakket te retourneren. Dit werkt als volgt:
Zodra jouw pakket door ons is ontvangen, wordt de unieke barcode die op elk item zit, gescand. Deze unieke barcode is gekoppeld aan jouw bestelling. Zo weten we dus precies om welk item het gaat.
Je gespaarde credits worden 30 dagen na aankoop bijgeschreven op jouw account. Wil je na 30 dagen,maar binnen de retourtermijn van 100 dagen, jouw aankoop alnsog retourneren dan worden de credits weer afgeschreven.
Mocht je een bestelling retour sturen waarbij je credits ingeleverd hebt, dan worden de credits na verwerking van je retour teruggestort op je account.
Je kunt jouw online aankoop ook retourneren in een Omoda-winkel. Dit doe je door het artikel weer te verpakken in de originele verpakking. Het is in ieder geval belangrijk dat ze in de winkel de unieke barcode op de schoenendoos of het label kunnen scannen.
In de winkel zullen ze de retour direct voor je verwerken. Het aankoopbedrag ontvang je terug zoals je hebt betaald en de verwerking hiervan duurt maximaal 3 werkdagen.
Jouw dichtstbijzijnde Omoda-winkel vind je hier.
Klarna voert voor alle bestellingen een check uit. Voor vragen over de achteraf betaling of de bestelling via Klarna die niet wordt goedgekeurd, neem je contact op met Klarna via 020-8082852 of de chat via http://www.klarna.nl/klantenservice. Klarna is 24/7 bereikbaar van maandag t/m vrijdag. Meer informatie vind je op www.klarna.nl.
Ongedragen producten kunnen altijd binnen 365 dagen geruild worden in de winkel, passen mag uiteraard wel.
Wil je ruilen voor een andere maat, kleur of model? Dan kan dat als volgt:
1. Ruilen in de winkel
Neem je bestelling mee en ruil je item in een van de Omoda-winkels (bekijk hier een overzicht van al onze winkels).
Indien je de online bestelling terugbrengt in een Omoda-winkel wordt het betaalde bedrag teruggestort op de manier waarop je betaald hebt. Dit is ook het geval als je in de winkel een nieuwe aankoop doet.
Houdt er rekening mee dat het niet mogelijk is om een bestelling te ruilen waarbij gekozen is voor achteraf betalen via Klarna. In dat geval zal de Klarna factuur komen te vervallen en kun je in de winkel betalen voor jouw nieuwe artikel.
2. Retourneren en opnieuw bestellen in de online shop
Ruilen via de online shop is helaas niet mogelijk. Je kan het product binnen 365 dagen kosteloos retour sturen, zodra jouw retourzending is verwerkt ontvang je binnen drie werkdagen de terugbetaling. Je retour aanmelden kan via www.omoda.nl/retour.
* Klantenservice bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur, op zaterdag tot 17:00 uur (gesloten op feestdagen).
Kijk hier voor een Omoda-winkel bij jou in de buurt
VlissingenOMODA BV
Vestigingsadres: Ruigendijkweg 1, 4301 RX Zierikzee
Postadres: Postbus 20000, 4300 WD Zierikzee
KvK nr: 20163409
BTW nr: NL821590601B01