Is de bestelling niet zoals verwacht of heb je wat extra modellen en maten besteld om thuis te vergelijken, maar mag er nu een deel terug? Geen probleem! Bij Omoda retourneer je eenvoudig in een paar stappen.
Optie 1: Meld je artikel(en) aan en kies zelf een retouroptie
1. Via www.omoda.nl/retour (let op deze pagina is alleen te benaderen via een browser en niet via onze app) kun je jouw retourzending aanmelden en vervolgens kiezen uit een van onderstaande opties. Je krijgt dan aan de hand van hoe jouw pakket is geleverd en welke retouroptie je kiest de juiste instructies van ons.
2a. Kies je voor retourneren via DHL of PostNL dan stop je het item of de items die niet naar wens zijn terug in de schoenendoos of verpakking en stop je dit vervolgens terug in de Omoda-verzendverpakking. De unieke code op de schoenendoos, op de verpakking of op het label is gekoppeld aan jouw gegevens en wordt gebruikt om jouw item hier retour te verwerken. Let op, mocht je de originele Omoda-verzendverpakking niet meer hebben, mag het ook in een andere stevige verpakking.
2b. Kies je voor retourneren in een Omoda winkel dan is het niet nodig de items terug te stoppen in de verzenddoos. Het is voor de winkel voldoende als de items in de originele verpakking of schoenendoos zitten. Daar staat namelijk de unieke barcode op die ze in de winkel scannen en die gekoppeld is aan jouw gegevens.
Optie 2: Retourneren zonder aan te melden
Het is uiteraard niet verplicht om je retour aan te melden en daarom is het ook mogelijk om gebruik te maken van het verzendlabel van jouw pakket om je pakket te retourneren. Dit werkt als volgt:
Zodra jouw pakket door ons is ontvangen, wordt de unieke barcode die op elk item zit, gescand. Deze unieke barcode is gekoppeld aan jouw bestelling. Zo weten we dus precies om welk item het gaat.
Je kunt jouw online aankoop ook retourneren in een Omoda-winkel. Dit doe je door het artikel weer te verpakken in de originele verpakking. Het is in ieder geval belangrijk dat ze in de winkel de unieke barcode op de schoenendoos of het label kunnen scannen.
In de winkel zullen ze de retour direct voor je verwerken. Het aankoopbedrag ontvang je terug zoals je hebt betaald en de verwerking hiervan duurt maximaal 3 werkdagen.
Jouw dichtstbijzijnde Omoda-winkel vind je hier.
Klarna voert voor alle bestellingen een check uit. Voor vragen over de achteraf betaling of de bestelling via Klarna die niet wordt goedgekeurd, neem je contact op met Klarna via 020-8082852 of de chat via http://www.klarna.nl/klantenservice. Klarna is 24/7 bereikbaar van maandag t/m vrijdag. Meer informatie vind je op www.klarna.nl.
Ongedragen producten kunnen altijd binnen 365 dagen geruild worden in de winkel, passen mag uiteraard wel.
Wil je ruilen voor een andere maat, kleur of model? Dan kan dat als volgt:
1. Ruilen in de winkel
Neem je bestelling mee en ruil je item in een van de Omoda-winkels (bekijk hier een overzicht van al onze winkels).
Indien je de online bestelling terugbrengt in een Omoda-winkel wordt het betaalde bedrag teruggestort op de manier waarop je betaald hebt. Dit is ook het geval als je in de winkel een nieuwe aankoop doet.
Houdt er rekening mee dat het niet mogelijk is om een bestelling te ruilen waarbij gekozen is voor achteraf betalen via Klarna. In dat geval zal de Klarna factuur komen te vervallen en kun je in de winkel betalen voor jouw nieuwe artikel.
2. Retourneren en opnieuw bestellen in de online shop
Ruilen via de online shop is helaas niet mogelijk. Je kan het product binnen 365 dagen kosteloos retour sturen, zodra jouw retourzending is verwerkt ontvang je binnen drie werkdagen de terugbetaling. Je retour aanmelden kan via www.omoda.nl/retour.
* Klantenservice bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur, op zaterdag tot 17:00 uur (gesloten op feestdagen).
Kijk hier voor een Omoda-winkel bij jou in de buurt
Vlissingen Toon alle Omoda-winkelsOMODA BV
Vestigingsadres: Ruigendijkweg 1, 4301 RX Zierikzee
Postadres: Postbus 20000, 4300 WD Zierikzee
KvK nr: 20163409
BTW nr: NL821590601B01