Ja, in de online shop vind je alle artikelen die we op dit moment op voorraad hebben. Als een artikel niet meer voorradig is in de online shop is deze ook niet meer verkrijgbaar in een van onze winkels. Je kunt gebruik maken van de optie 'maat uitverkocht' bij het artikel en daar je e-mailadres achterlaten. Zodra het item eventueel opnieuw aanwezig is ontvang je daar bericht van. Je kunt ook altijd contact opnemen met onze Klantenservice, zij kunnen ook voor je nagaan of een artikel eventueel nog terug op voorraad komt.
In onze winkels kun je terecht voor schoenen,tassen en accessoires voor dames, heren en kinderen. Voor het specifieke aanbod per winkel kun je hier een kijkje nemen.
Ja, alle prijzen die op omoda.nl vermeld staan zijn inclusief BTW.
Vanaf 1 januari 2016 zijn gratis plastic tassen niet meer toegestaan met als doel het zwerfvuil tegen te gaan. Voor de herbruikbare Omoda-tassen die sporen van plastic bevatten, vragen wij daarom bij een aankoop een bijdrage van € 0,45 inclusief BTW.
Het kan voorkomen dat e-mailbevestigingen in de spam/ongewenste inbox terechtkomen. Check daarom altijd deze inbox voor jouw Omoda e-mailnotificatie. Heb je de e-mail niet ontvangen binnen een uur na het plaatsen van de bestelling en heeft er wel een betaling plaatsgevonden, neem dan contact op met onze klantenservice.
Jouw bestelling wordt bezorgd in het door jou gekozen tijdvak. Wanneer je toch niet thuis bent op het moment dat de bezorger van DHL of PostNL bij je aan de deur staat, ontvang je hier een melding van. Dit kan door middel van een briefje in de bus of per e-mail en ook wordt dit zichtbaar in de track & trace van jouw pakket.
De bezorgdienst zal je laten weten waar je bestelling is en zal hierbij kiezen uit een van de onderstaande mogelijkheden:
Het pakket is bij de buren afgeleverd
Het pakket wordt naar een servicepunt gebracht
Er wordt de volgende dag nogmaals een bezorgpoging gedaan
In het geval van de ‘Vandaag Bezorgd Service’ van DHL wordt het pakket twee keer aangeboden in de avond en wordt het pakket aan ons geretourneerd wanneer DHL je op beide momenten gemist heeft.
Daarnaast is het in veel gevallen mogelijk om zelf een andere bezorgoptie te kiezen wanneer het bezorgmoment jou niet uitkomt. Je kunt in de track & trace altijd zien of dit een mogelijkheid is. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor levering op een plek rondom het huis, bij een servicepunt of op een andere dag.
Is het voor jou niet duidelijk wanneer jouw pakket bezorgd wordt dan kun je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice.
Stap 1. Kies jouw nieuwe item(s) uit
Stap 2. Plaats je item(s) in je winkelmand.
Stap 3. Vul je persoonlijke gegevens in of log in.
Stap 4. Controleer je adres.
Stap 5. Kies of je jouw pakket thuis wilt laten bezorgen of dat je het liever ophaalt in een van onze winkels of bij een PostNL of DHL punt.
Stap 6. Kies de gewenste afleverdatum en tijdvak.
Stap 7. Kies een van de betaalmethodes die wij aanbieden. In deze stap kun je ook je kortingscode of cadeaukaart verzilveren.
Stap 8. Controleer nogmaals jouw bestelling en ingevoerde keuzes en kies voor ''Bestelling betalen". Je zal automatisch worden doorgeleid naar de betaalpagina van jouw keuze.
Een bestelling vanaf € 50,- wordt gratis verzonden als je een Omoda-account hebt. Voor een bestelling onder de € 50,- kost dit € 3,95. Bestel je zonder Omoda-account? Dan wordt je bestelling gratis verzonden vanaf € 100,-. Je kunt zelf kiezen of je bestelling geleverd wordt door PostNL of DHL.
Bestel je het voor 13:00 en wil je jouw bestelling vanavond in huis hebben? Dit kan voor € 1,95 met een Omoda-account en bij een bestelwaarde vanaf € 50,-. Heb je geen Omoda-account of een bestelwaarde onder de € 50,-? Dan zijn de verzendkosten € 4,95.
De levertijd van jouw bestelling is afhankelijk van waar het artikel op voorraad ligt. Zo worden artikelen die in ons centrale magazijn op voorraad zijn sneller geleverd dan de artikelen die in onze winkels of andere magazijnen liggen. Je kunt de verwachte bezorgdatum altijd zien op de productpagina wanneer je jouw gewenste maat hebt geselecteerd.
Daarnaast wordt de levertijd van je bestelling ook weergegeven in de shoppingbag. Heb je meerdere artikelen in je shoppingbag geplaatst dan wordt de hele bestelling geleverd op de leverdatum die hoort bij het artikel met de langste levertijd.
We werken samen met DHL en PostNL als vervoerders en in de check-out heb je zelf de mogelijkheid om te kiezen met welke vervoerder jouw pakket geleverd wordt. Dit kan dus ook invloed hebben op de levertijd.
Om je bestelling te annuleren kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice door te bellen naar 0111-410044. Je kunt ons ook bereiken via een van onze andere contactkanalen, maar vanwege eventuele langere reactietijden kan het voorkomen dat we je bericht dan niet op tijd lezen.
Zodra je van ons een verzendbevestiging hebt ontvangen per e-mail is jouw bestelling overgedragen aan de vervoerder en is het niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren.
We hebben in onderstaande landen een webshop. Wil je de bestelling in een van deze landen laten leveren dan kun je naar de bijbehorende website gaan en daar je bestelling plaatsen.
Nederland - omoda.nl
België - omoda.be
Frankrijk - omoda.be/fr
Duitsland en Oostenrijk - omoda.de
Naast deze landen leveren we ook in Luxemburg, hiervoor kun je het beste via omoda.be bestellen.
Je kunt jouw bestelling op de volgende manieren laten bezorgen:
Vandaag Bezorgd Service door DHL
DHL bezorging overdag
PostNL bezorging overdag
DHL avondlevering
Afhalen bij een DHL Servicepunt binnen 7 dagen
Afhalen bij een PostNL Servicepunt binnen 7 dagen
Afhalen bij een Omoda-winkel binnen 7 dagen
Je kunt één van deze bezorgopties selecteren tijdens het afronden van jouw bestelling.
Ja, in het bestelproces kun je kiezen voor ‘ander afleveradres’. Staat het afleveradres op naam van een bedrijf, geef dan duidelijk de naam van de organisatie aan. Vermeld vervolgens ook nog duidelijk je eigen naam om ervoor te zorgen dat je pakketje goed aankomt. Het is niet mogelijk om een postbus als afleveradres te kiezen.
Een Omoda kortingscode of cadeaubon kan ingewisseld worden tijdens het afronden van jouw bestelling op de betaalpagina. Een Omoda cadeaubon kun je ook inleveren in één van onze winkels.
Ben je Club Omoda member en heb je shoptegoed gespaard? Kies dan voor het verzilveren van je shoptegoed. Deze optie kun je selecteren op de betaalpagina. Dit is helaas nog niet mogelijk in de Omoda App.
Als de bestelling nog niet verstuurd is, kunnen wij het adres voor je wijzigen. Neem dus snel contact op met onze klantenservice via 0111-410044. Dit is niet mogelijk voor een bestelling die betaald wordt via achteraf betalen (Klarna), omdat de check die Klarna uitvoert gebaseerd is op de ingevulde adresgegevens. In dat geval adviseren we je een nieuwe bestelling te plaatsen en de vorige order via onze klantenservice te laten annuleren.
Heb je een tof item gezien, maar is je maat er niet meer? Geef via onze klantenservice het Omoda-nummer door en dan kijken wij het voor je na.
Jouw favoriete items eerst even passen in een filiaal? Dat kan! Als je op de productpagina klikt op: ‘Bekijk winkelvoorraad’ dan kun je jouw maat en plaatsnaam invullen. Vervolgens kun je een filiaal in de buurt selecteren door op de oranje knop ‘reserveer’ te klikken. In de laatste stap kun je jouw gegevens controleren. Je krijgt een mailtje als je reservering klaarligt in het gekozen filiaal.
Wil je meerdere artikelen reserveren? Dan kun je ze ook allemaal in je shoppingbag plaatsen en vervolgens in de check-out kiezen voor ophalen in een Omoda-winkel en daarna betalen in Omoda-winkel.
Houdt er rekening mee dat je sommige artikelen alleen online kunt shoppen. In dat geval zul je hiervan een melding krijgen wanneer je het artikel wilt reserveren op de productpagina.
Wat jammer dat jouw bestelling is geannuleerd. Het kan zijn dat de bestelling voor verzending gecontroleerd is en niet voldeed aan onze kwaliteitseisen. Omdat we het item dat je bestelde niet meer in voorraad hadden, hebben we jouw bestelling helaas moeten annuleren. Een andere mogelijkheid is dat er een voorraadverschil is ons systeem zat. Onze oprechte excuses hiervoor! We doen er alles aan op dit te voorkomen.
We vinden het jammer dat jouw bestelling niet op de gewenste leverdatum is bezorgd. De vertraging van je bestelling kan komen doordat de bestelde items niet door onze kwaliteitscontrole kwamen en daarom opnieuw zijn besteld. Dan komen de items soms uit een van onze filialen, waardoor jouw bestelling iets later bij jou thuis zal zijn.
De ene bezorgmethode is de andere niet – niet alleen wat betreft snelheid, maar ook wat betreft impact op het milieu. Wij zijn als bedrijf dagelijks bezig om te kijken hoe we de wereld een stukje mooier kunnen maken – niet alleen met de artikelen die we verkopen, maar ook op andere manieren. Een van die andere manieren is onze focus op duurzaamheid. Vanuit die focus willen we onze processen voor jou als klant zo transparant mogelijk maken. Daarom zie je bij sommige bezorgopties hoeveel gram Co2-uitstoot deze veroorzaakt, oftewel hoeveel broeikasgas er vrijkomt met het verzenden van je pakketje op die manier.
Uiteraard is de keuze waarop jij je pakketje bezorgd wil hebben volledig aan jou. Met het tonen van de Co2-uitstoot willen we de milieu-impact alleen inzichtelijk voor jou maken, zodat je beter geïnformeerd een keuze kan maken. Nieuwsgierig hoe de Co2-uitstoot berekend wordt? Dat lees je hier.
Onze verzenddozen zijn gemaakt van gerecycled karton, maar we zoeken altijd naar manieren om ons proces nóg duurzamer te maken. Daarom hebben we naast de gewone dozen nu ook een herbruikbare verzenddoos van kunststof, oftewel de ecobox. Deze kan meer dan 50 keer hergebruikt worden!
Als jouw bestelling qua formaat in de ecobox past, krijg je in het bestelproces automatisch deze verzendoptie aangeboden. Kies je voor de ecobox, dan krijg je tegen betaling van € 4,95 statiegeld jouw bestelling opgestuurd in deze kunststof doos. Geen liefde op het eerste gezicht? Dan retourneer je je bestelling in de doos op een van de normale manieren. Let wel op dat je de ritsjes aan elkaar verzegeld met het bijgeleverde zwarte slotje, zodat de ecobox tijdens het retourneren niet opengemaakt kan worden. Is je aankoop helemaal naar wens? Dan retourneer je alleen de ecobox. De uitgebreide retourinstructies lees je hier. Voor het retourneren heb je net als andere bestellingen 100 dagen de tijd voor. Zodra wij ‘m binnen hebben ontvang jij het statiegeld terug op je rekening. Easy does it!
* Klantenservice bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur, op zaterdag tot 17:00 uur (gesloten op feestdagen).