In verband met Pinksteren kan je pakketje langer onderweg zijn.
Bestellingen vanaf € 50,- worden gratis verzonden. Voor een bestelling onder de € 50,- betaal je € 2,95 verzendkosten. Je kunt kiezen uit PostNL of DHL.
Wat langer nodig om te beslissen? Je bestelling mag tot 365 dagen ongedragen geretourneerd worden, geheel kosteloos natuurlijk.
Betaal tot 30 dagen achteraf met Klarna. Eenvoudig met één klik!
Retourneren is simpel, gratis en je hebt geen printer nodig. Je kunt je pakket inleveren bij alle Omoda-winkels, DHL en PostNL of thuis laten ophalen.
Moet ik mijn retourzending aanmelden?
Het is niet verplicht om je retour aan te melden en daarom is het ook mogelijk om gebruik te maken van het verzendlabel op jouw pakket om je pakket te retourneren. Dit werkt als volgt:
Is jouw pakket geleverd door DHL? Dan kun je het pakket afgeven bij een DHL-punt en aangeven dat het retour mag naar Omoda. Bij het DHL-punt zal het verzendlabel gescand worden en zo kan het pakket aan ons worden geretourneerd. In dit geval kun je jouw retourzending ook volgen via de originele track&trace die je hebt ontvangen.
Is jouw pakket geleverd door PostNL? Dan kun je het pakket afgeven bij een PostNL-punt en aangeven dat het retour mag naar Omoda. Bij het PostNL-punt zal het verzendlabel gescand worden en zo kan het pakket aan ons worden geretourneerd. In dit geval kun je jouw retourzending ook volgen via de originele track&trace die je hebt ontvangen.
In alle gevallen zullen wij retour verwerken wat we ontvangen. Het is dus voor ons niet erg als je een artikel niet hebt aangemeld of juist te veel.
Wat is het retourbeleid van Omoda?
Je hebt bij ons 365 dagen de tijd om jouw bestelde fashion-items te passen. Is het geen match? Dan mag je ze ongedragen en in de originele verpakking binnen 365 dagen na ontvangst retourneren. Retourneren is kosteloos wanneer je gebruikt maakt van een van onze retouropties. Je kunt een optie kiezen via www.omoda.nl/retour. Zodra jouw pakket door ons is ontvangen, wordt de unieke barcode die op elk item zit, gescand. Deze unieke barcode is gekoppeld aan jouw bestelling. Zo weten we dus precies om welk item het gaat.
Zorg er tijdens het passen voor dat de items niet vies worden of beschadigd raken, wanneer dit gebeurt is het namelijk niet meer mogelijk ze te retourneren. Zo kun je schoenen het beste binnen op een zachte ondergrond passen en kun je kleding het beste passen wanneer je geen make-up draagt.
Na het passen zorg je dat de schoenen in de bijgevoegde schoenendoos weer retour komen. In het geval van kleding behoren de labels ook nog aan het artikel te zitten. Is het label losgekomen tijdens het passen dan kun je deze los bijvoegen in je pakket. Sommige kleding wordt verstuurd in een plastic verpakking. Op deze verpakking staat de unieke barcode die gekoppeld is aan jouw bestelling, dus het is ook belangrijk deze te gebruiken om het artikel te retourneren.
Ben je het artikel gaan dragen en is er iets kapot gegaan dan dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kijken graag met je mee naar een passende oplossing als je een paar duidelijke foto' s van de klacht stuurt.
Hoe kan ik mijn product retourneren?
Is de bestelling niet zoals verwacht of heb je wat extra modellen en maten besteld om thuis te vergelijken, maar mag er nu een deel terug? Geen probleem! Bij Omoda retourneer je eenvoudig in een paar stappen.
Optie 1: Meld je artikel(en) aan en kies zelf een retouroptie
1. Stop het product of de producten die niet naar wens zijn terug in de schoenendoos of verpakking en stop dit vervolgens terug in de Omoda-verzendverpakking. De unieke code op de schoenendoos, op de verpakking of op het label is gekoppeld aan jouw gegevens en wordt gebruikt om jouw artikel retour te verwerken. Let op, mocht je de originele Omoda-verzendverpakking niet meer hebben, mag het ook in een andere stevige verpakking.
2. Je hebt geen retouretiket of -adres nodig. Alleen de doos goed dichtplakken en je bent klaar voor het retourneren.
Via www.omoda.nl/retour (let op deze pagina is alleen te benaderen via een browser en niet via onze app) kun je jouw retourzending aanmelden en vervolgens kiezen uit een van onderstaande opties. Je krijgt dan aan de hand van hoe jouw pakket is geleverd en welke retouroptie je kiest de juiste instructies van ons.
Lever je pakket in bij een DHL of PostNL servicepunt naar keuze
Laat je pakket thuis ophalen door DHL op een door jou gekozen moment
Geef je pakket af in een Omoda winkel bij jou in de buurt
Optie 2: Retourneren zonder aan te melden
Het is uiteraard niet verplicht om je retour aan te melden en daarom is het ook mogelijk om gebruik te maken van het verzendlabel van jouw pakket om je pakket te retourneren. Dit werkt als volgt:
Zodra jouw pakket door ons is ontvangen, wordt de unieke barcode die op elk item zit, gescand. Deze unieke barcode is gekoppeld aan jouw bestelling. Zo weten we dus precies om welk item het gaat.
Heb je een andere vraag?
Ga naar klantenservice