Hi Fashionlover

Dames Heren Kinderen

Sale

Schoenen

Kleding

Tassen

Accessoires

Gelegenheid

Merken

Inspiratie

Sale

Schoenen

Kleding

Tassen

Accessoires

Merken

Gelegenheid

Sale

Meisjesschoenen

Meisjeskleding

Jongensschoenen

Jongenskleding

Baby

Merken

Schoenen

Kleding

Nieuwe collectie

Gelegenheid

Merken

Retouren

Retourneren is simpel en je hebt geen printer nodig. Je kunt je pakket inleveren bij alle Omoda-winkels, DHL en PostNL of thuis laten ophalen.

Je kunt hier je retour aanmelden

FAQ

Moet ik mijn retourzending aanmelden?

Het is niet verplicht om je retour aan te melden en daarom is het ook mogelijk om gebruik te maken van het verzendlabel op jouw pakket om je pakket te retourneren. Dit werkt als volgt:  

  • Is jouw pakket geleverd door DHL? Dan kun je het pakket afgeven bij een DHL-punt en aangeven dat het retour mag naar Omoda. Bij het DHL-punt zal het verzendlabel gescand worden en zo kan het pakket aan ons worden geretourneerd. In dit geval kun je jouw retourzending ook volgen via de originele track&trace die je hebt ontvangen.  
      

  • Is jouw pakket geleverd door PostNL? Dan kun je het pakket afgeven bij een PostNL-punt en aangeven dat het retour mag naar Omoda. Bij het PostNL-punt zal het verzendlabel gescand worden en zo kan het pakket aan ons worden geretourneerd. In dit geval kun je jouw retourzending ook volgen via de originele track&trace die je hebt ontvangen.  

In alle gevallen zullen wij retour verwerken wat we ontvangen. Het is dus voor ons niet erg als je een artikel niet hebt aangemeld of juist te veel. 

Wat is het retourbeleid van Omoda?

Je hebt bij ons 365 dagen de tijd om jouw bestelde fashion-items te passen. Is het geen match? Dan mag je ze ongedragen en in de originele verpakking binnen 365 dagen na ontvangst retourneren. Je kunt een optie kiezen via www.omoda.nl/retour. Zodra jouw pakket door ons is ontvangen, wordt de unieke barcode die op elk item zit, gescand. Deze unieke barcode is gekoppeld aan jouw bestelling. Zo weten we dus precies om welk item het gaat. 

Zorg er tijdens het passen voor dat de items niet vies worden of beschadigd raken, wanneer dit gebeurt is het namelijk niet meer mogelijk ze te retourneren. Zo kun je schoenen het beste binnen op een zachte ondergrond passen en kun je kleding het beste passen wanneer je geen make-up draagt.

Na het passen zorg je dat de schoenen in de bijgevoegde schoenendoos weer retour komen. In het geval van kleding behoren de labels ook nog aan het artikel te zitten. Is het label losgekomen tijdens het passen dan kun je deze los bijvoegen in je pakket. Sommige kleding wordt verstuurd in een plastic verpakking. Op deze verpakking staat de unieke barcode die gekoppeld is aan jouw bestelling, dus het is ook belangrijk deze te gebruiken om het artikel te retourneren. 

Artikelen die voorzien zijn van een 'no retour' sticker zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht wanneer je de sticker verbreekt en/of verwijderd. We doen dit vanuit hygïene overwegingen zodat we zeker weten dat we het artikel ook weer naar een volgende klant kunnen sturen. Het gaat hierbij onder andere om heren boxershorts.

Ben je het artikel gaan dragen en is er iets kapot gegaan dan dien je contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kijken graag met je mee naar een passende oplossing als je een paar duidelijke foto' s van de klacht stuurt. 

Retourneren is in veel gevallen gratis wanneer je gebruik maakt van onze retouropties en het bedrag boven de € 50,00 is. Onder de € 50,00 betaal je € 3,95 retourkosten. Eventuele kosten worden ingehouden van het retourbedrag.

Hoe kan ik mijn product retourneren?

Is de bestelling niet zoals verwacht of heb je wat extra modellen en maten besteld om thuis te vergelijken, maar mag er nu een deel terug? Geen probleem! Bij Omoda retourneer je eenvoudig in een paar stappen. 

Optie 1: Meld je artikel(en) aan en kies zelf een retouroptie 

1. Via www.omoda.nl/retour (let op deze pagina is alleen te benaderen via een browser en niet via onze app) kun je jouw retourzending aanmelden en vervolgens kiezen uit een van onderstaande opties. Je krijgt dan aan de hand van hoe jouw pakket is geleverd en welke retouroptie je kiest de juiste instructies van ons. 

  • Lever je pakket in bij een DHL of PostNL servicepunt naar keuze 
  • Laat je pakket thuis ophalen door DHL op een door jou gekozen moment (+ € 1,95)
  • Geef je pakket af in een Omoda winkel bij jou in de buurt.

2a. Kies je voor retourneren via DHL of PostNL dan stop je het item of de items die niet naar wens zijn terug in de schoenendoos of verpakking en stop je dit vervolgens terug in de Omoda-verzendverpakking. De unieke code op de schoenendoos, op de verpakking of op het label is gekoppeld aan jouw gegevens en wordt gebruikt om jouw item hier retour te verwerken. Let op, mocht je de originele Omoda-verzendverpakking niet meer hebben, mag het ook in een andere stevige verpakking. 

2b. Kies je voor retourneren in een Omoda winkel dan is het niet nodig de items terug te stoppen in de verzenddoos. Het is voor de winkel voldoende als de items in de originele verpakking of schoenendoos zitten. Daar staat namelijk de unieke barcode op die ze in de winkel scannen en die gekoppeld is aan jouw gegevens.
 

Optie 2: Retourneren zonder aan te melden

Het is uiteraard niet verplicht om je retour aan te melden en daarom is het ook mogelijk om gebruik te maken van het verzendlabel van jouw pakket om je pakket te retourneren. Dit werkt als volgt: 

  • Is jouw pakket geleverd door DHL? Dan kun je het pakket afgeven bij een DHL-punt en aangeven dat het retour mag naar Omoda. Bij het DHL-punt zal het verzendlabel gescand worden en zo kan het pakket aan ons worden geretourneerd. In dit geval kun je jouw retourzending ook volgen via de originele Track&Trace die je hebt ontvangen. Heb je geen verzendlabel meer? Dan kun je het bij het DHL-servicepunt aangeven dat het retour mag naar Omoda en dan zal er een label voor je aangemaakt worden.
     
  • Is jouw pakket geleverd door PostNL? Dan kun je het pakket afgeven bij een PostNL-punt en aangeven dat het retour mag naar Omoda. Bij het PostNL-punt zal het verzendlabel gescand worden en zo kan het pakket aan ons worden geretourneerd. In dit geval kun je jouw retourzending ook volgen via de originele Track&Trace die je hebt ontvangen. 

Zodra jouw pakket door ons is ontvangen, wordt de unieke barcode die op elk item zit, gescand. Deze unieke barcode is gekoppeld aan jouw bestelling. Zo weten we dus precies om welk item het gaat. 

Heb je een andere vraag?

Ga naar klantenservice

Stap 1 / 5

Yes, gelukt!

Het artikel is toegevoegd aan je winkelmandje. Naar winkelmandje

Yes, gelukt!

Ga naar mijn account