Heb jij al een paar schoenen op het oog? Dan is de schoenmaatvergelijker ideaal om erachter te komen welke maat het beste bij jou past. Deze tool geeft jou een maatadvies op basis van informatie die al eerder is ingegeven door klanten die de schoen hebben gedragen. Omoda's voetscanner geeft een persoonlijk advies afgestemd op jouw voetlengte, breedte, voetboog en instap. Als je een 3D-voetscan hebt gemaakt met Omoda's voetscanner dan kan Omoda op basis van deze scan je advies geven over welke schoenen het beste bij jouw voeten passen. Heb je smalle of juist brede voeten, holle of platten voeten? Hier houdt Omoda's voetscanner onder andere allemaal rekening mee.
Voor de schoenmaatvergelijker is geen 3D-voetscan nodig. De schoenmaatvergelijker maakt een digitaal schoenprofiel op basis van gegevens van schoenen die voor jou perfect zitten. Zo geef je aan welke model van welk merk en in welke maat je jouw schoenen het liefst draagt. Dit kan voor meerdere schoenen. Vervolgens schat de tool in welke maat het beste past voor het paar schoenen dat jij op het oog hebt.
In ons distributiecentrum zijn onze schoenen gescand in het systeem. Dit is gedaan door een speciaal scanapparaat dat het profiel van een schoen nauwkeurig opmeet. In combinatie met je 3D-voetscan kan Omoda's voetscanner je een maat en schoen adviseren.
Heb je een 3D-voetscan in een Omoda-winkel gemaakt of wil je aan de hand van de schoenmaatvergelijker weten welke schoen(maat) het beste bij jou past? Je vindt persoonlijk advies als je op een van de schoenen klikt. Daar staat: ‘persoonlijk maatadvies nodig?’.
In elke Omoda-winkel staat een apparaat (Omoda's voetscanner) waar je een 3D-voetscan kunt laten maken. Door aan het begin in te loggen op je Omoda-account of een nieuw account aan te maken kun je deze 3D-voetscan altijd terugvinden. Omoda's voetscanner mag je zelf bedienen, maar ook kun je hulp vragen bij een van onze medewerkers.
De 3D-voetscan die je in een Omoda-winkel met Omoda's voetscanner hebt gemaakt wordt opgeslagen op je account. Hiervoor is het nodig om in de winkel in te loggen met je Omoda-account. De 3D-voetscan wordt in de winkel opgeslagen op je Omoda-account zodat jij hier zowel in de Omoda-winkels als in de onlineshop gebruik van kunt maken.
Dit kan zeker. Je kunt meerdere profielen op één account opslaan. Waardoor je voor het hele gezin alle persoonlijk maatadvies op je Omoda-account hebt. Om het juiste maatadvies voor de desbetreffende persoon te krijgen kun je tussendoor wisselen van profiel.
Het kan zijn dat schoenen nog niet zijn gescand, waardoor we over deze schoen nog geen persoonlijk maatadvies kunnen geven. Sommige items zijn uitgesloten voor persoonlijk maatadvies. Een reden hiervoor kan zijn dat de mate van de aanpasbaarheid van de schoen te groot is om hier een advies op maat over te geven.
Als je in een van de Omoda-winkels met Omoda's scanner een scan hebt laten maken dan krijg je jouw persoonlijke 3D-voetscan op je ingegeven e-mailadres. Als je bent ingelogd kun je jouw persoonlijk maatadvies terugzien zodra je op een schoen klikt. Je ziet dan staan: ‘start persoonlijk maatadvies’, waardoor je advies krijgt of deze schoen bij jouw voetprofiel past en welke maat het beste past.
Naast Omoda's voetscanner hebben we ook de schoenmaatvergelijker. Deze tool geeft advies op basis van een eerder gekochte of gepaste schoen die voor jou goed zit. Op basis van deze informatie geeft de schoenmaatvergelijker een advies welke maat het beste bij jou past. Natuurlijk heb je ook de keuze om gratis en vrijblijvend een 3D-voetscan te maken in een van de Omoda-winkels.
Omoda streeft ernaar om zowel de shopervaring in de Omoda-winkels als in de onlineshop zo klantvriendelijk en persoonlijk mogelijk te maken. Doormiddel van persoonlijk maatadvies weet jij als klant welke maat het beste bij jou past en ook welke schoen wij aanraden op basis van jouw 3D-voetscan en eerder gekochte aankopen. Twijfel je normaal gesproken tussen twee schoenmaten? Deze tools geven persoonlijk advies waardoor je minder hoeft te retourneren en sneller een schoen vindt die jou perfect past. Dit is goed voor het milieu, maar ook fijn voor Omoda.
* Klantenservice bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur, op zaterdag tot 17:00 uur (gesloten op feestdagen).