Vandaag besteld, maandag in huis*
Gratis verzending* en retour
100 dagen retourtermijn
Betaal achteraf
Inklappen
Vandaag besteld, maandag in huis*

Gelijk na het weekend nieuwe schoenen of een eye-catching accessoire nodig? Geen probleem – we zijn er maandag al.

Gratis verzending* en retour

Gratis verzending vanaf EUR 50,- of altijd gratis met een account. Retourneren is altijd gratis.

100 dagen retourtermijn

Wat langer nodig om te beslissen? Je bestelling mag tot 100 dagen ongedragen retour – kosteloos natuurlijk.

Betaal achteraf

Betaal tot 14 dagen achteraf met Klarna. Eenvoudig met één klik!

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Is de bestelling niet zoals verwacht of heb je wat extra modellen en maten besteld om thuis te vergelijken, maar mag er nu een deel terug? Geen probleem! Bij Omoda retourneer je eenvoudig in een paar stappen.

Ik wil graag mijn bestelling of een deel van mijn bestelling terugsturen. Wat moet ik doen?

  1. Stop het product of de producten die niet naar wens zijn terug in de schoenendoos of verpakking en stop dit vervolgens terug in de Omoda-verzenddoos. Let op, mocht je de originele Omoda-verzenddoos niet meer hebben, mag het ook in een andere stevige doos.
  2. Je hebt geen retouretiket of -adres nodig. Alleen de doos goed dichtplakken en je bent klaar voor het retourneren.
  3. Vervolgens kun je kiezen uit twee mogelijkheden: 1. Je kunt jouw retourpakket op laten halen door DHL of 2. Je kunt jouw retourpakket afgeven bij een DHL-punt.

Optie 1: Je laat je retourpakket graag ophalen door DHL

  1. Je kunt bij ons op de website een ophaalafspraak maken, namelijk hier.
  2. Wanneer je de dag en het tijdvak naar keuze hebt aangegeven, ontvang je van DHL een e-mail op de dag van ophalen. In deze e-mail staat een barcode waarmee je de ophaalafspraak kunt volgen.
  3. Wanneer de chauffeur je pakket komt ophalen, ontvang je een bewijs van afgifte dat je goed dient te bewaren totdat wij je retour hebben ontvangen en verwerkt. Dit is namelijk jou bewijs dat je iets hebt opgestuurd. 
  4. Zodra de retourzending door ons is ontvangen en verwerkt, ontvang je een mail met een bevestiging daarvan.

Optie 2: Je retourneert gewoon in een Omoda-winkel

  1. Ga op zoek naar een Omoda-winkel bij jou in de buurt. Hier vind je snel welke dat is.
  2. Je geeft je pakketje bij ons in de winkel af. 
  3. Je ontvangt in de winkel een bewijs van afgifte. 

Optie 3: Je geeft je retourpakket liever af bij een DHL-punt

  1. Ga op zoek naar een DHL-punt bij jou in de buurt. Die kun je hier gemakkelijk opzoeken door je postcode of plaats in te vullen.
  2. Bij het door jou gekozen DHL-punt kun je de verzenddoos afgeven. Hier maken ze een retourzending en -sticker voor op de doos aan. Je ontvangt vervolgens een bewijs van afgifte (via de mail) dat je goed dient te bewaren totdat we jouw retourzending hebben ontvangen en verwerkt. Dit is namelijk jouw bewijs van de retourzending.
  3. Zodra de retourzending door ons is ontvangen en verwerkt, ontvang je een mail met een bevestiging daarvan.

Hoe zit het met mijn Klarna-factuur na het retourzenden? 

Zodra de retourzending bij ons wordt bezorgd door DHL wordt jouw pakket binnen 5 werkdagen door ons verwerkt. Zodra dat is gebeurd, ontvang je een e-mail met daarin de bevestiging. Het totaalbedrag inclusief eventuele verzendkosten (verzendkosten worden alleen teruggestort bij retournering van de gehele bestelling) zal zo snel mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst, de Klarna-factuur aanpast worden.

Wanneer wordt mijn geld teruggestort na het retourzenden?

Dit geldt hetzelfde als bij een Klarna-factuur. Zodra jouw retourzending bij ons is aangekomen en we hem hebben verwerkt, ontvang je een e-mail met daarin de bevestiging dat jouw retour bij ons is verwerkt. Het totaalbedrag inclusief eventuele verzendkosten (verzendkosten worden alleen teruggestort bij retournering van de gehele bestelling) worden aangepast en het deel dat je hoort terug te krijgen, wordt teruggestort.

 

Andere vraag?

Dit zijn de meest gestelde vragen. Wellicht zit die van jou er tussen. Zo niet, neem dan gerust contact op met onze Klantenservice. We helpen je daar graag verder.

Ik heb de originele verzenddoos niet meer, wat nu?

Dit is geen enkel probleem. Het is vooral belangrijk dat je het bestelde product goed verpakt, zodat het niet kan beschadigd kan worden op de terugweg naar Omoda. Je kunt ook een andere stevige doos of verpakking gebruiken. Tape het vervolgens goed dicht, meer hoef je niet te doen. Je kunt het retourpakket nu afgeven bij een DHL-punt. Zij maken een retourzending en -label voor je aan en geven je een bewijs van afgifte (via de mail). Bewaar dit goed. Hiermee kun je aantonen dat je de bestelling daadwerkelijk hebt geretourneerd.

Hoe weten jullie dat dit mijn retourzending is?

We verwerken onze retourzendingen aan de hand van de unieke barcode op de schoenendoos of de verpakking van de tas of het accessoire. Deze barcode is namelijk gekoppeld aan jouw bestelling. Het is dus erg belangrijk dat de bestelde producten worden geretourneerd in de originele verpakking zodat we het juiste artikel kunnen verwerken. 

Moet ik mijn retour aanmelden?

Nee, dat is niet nodig. Zolang jij de bestelling volgens bovenstaand stappenplan retourneert, zorgen wij dat we alle retourzendingen die wij fysiek bij Omoda ontvangen juist verwerken. Hier hoeft geen vooraanmelding aan vooraf te gaan.

Ik moest verzendkosten betalen voor mijn retourzending, hoe kan dat?

Het retourneren van Omoda-pakketjes is kosteloos wanneer je het retourneert bij een DHL-punt. Zodra je een pakketje retour stuurt bij een PostNL-punt of een andere verzender worden er wel kosten in rekening gebracht. Dan zijn de kosten voor eigen rekening. Wij raden daarom altijd aan om je Omoda-bestellingen bij een DHL-punt te weg te brengen.

Kan ik mijn pakket thuis op laten halen? 

Ja, dit is zeker mogelijk. Je kunt hier een ophaalafspraak maken. Je ontvangt van DHL een e-mail op de dag van ophalen. In deze e-mail staat een barcode waarmee je de ophaalafspraak kunt volgen. Wanneer de chauffeur je pakket komt ophalen, ontvang je een bewijs van afgifte dat je goed dient te bewaren totdat wij je retour hebben ontvangen en verwerkt. Dit is namelijk jou bewijs dat je iets hebt opgestuurd. 

Ik wil twee pakketten laten ophalen, kan dat? 

Ja, dat kan zeker. Je moet in dat geval wel voor elk pakket een aparte afspraak maken. Dus je volgt de genoemde bovenstaande stappen voor pakket één en zodra dit is afgerond kun je hetzelfde doen voor pakket twee. Je krijgt dan ook twee bewijzen nadat de pakketten zijn opgehaald die je ook in dit geval goed dient te bewaren totdat de retouren zijn verwerkt.

Er zit geen pakbon in mijn pakket, hoe kan ik nu mijn bestelling retourneren? 

We versturen inderdaad geen pakbon meer in het pakket. Je kunt deze wel als bijlage vinden in onze online verzendbevestiging. Je hebt deze pakbon ook niet meer nodig om jouw pakket te retourneren. Zolang je het artikel verstuurt in de originele schoenendoos en deze goed verpakt in een verzenddoos, kunnen wij jouw retour verwerken. Zie het stappenplan van retourneren bovenaan deze pagina.