Omoda versterkt snelste en soepelste verzend- en retourservice van Nederland

Omoda versterkt snelste en soepelste verzend- en retourservice van Nederland
Vanaf vandaag zijn Omoda’s supersterke verzend- en retourvoorwaarden nóg verder verbeterd en de bezorgopties uitgebreid.

De afgelopen maanden heeft fashion store Omoda zijn leidende positie op het gebied van verzenden en retourneren naar een hoger niveau weten te brengen. Omoda's standaard lag al hoog door de kosteloze verzend- en retourservice, same day delivery en daarbij de mogelijkheid om zelf een bezorgmoment te kiezen. Nu doet de retailer er nog een flinke schep bovenop: PostNL is aangesloten als bezorgdienst – waardoor je jouw Omoda-bestelling bij een van de 7000+ servicepunten ophaalt of retourneert – en de retourtermijn is meer dan verdriedubbeld. Ook geldt: voor 13:00 uur besteld, dezelfde dag in huis. Hiermee biedt Omoda de snelste en soepelste verzend- en retourservice in Nederland.
 

Makkelijker dan ooit

Nu PostNL voor binnenlandse bestellingen is aangesloten als bezorgdienst heeft de consument meer keuze in waar, wanneer en via welke bezorgdienst hij zijn bestelling het liefst ontvangt. Met daarnaast de verlengde retourtermijn van 100 naar 365 dagen, heeft de klant ruime bedenktijd om een weloverwogen keuze te maken. “We merken dat een groot deel van mensen die bij Omoda shoppen een voorkeur heeft voor een bezorgdienst. Met de aansluiting van PostNL zijn er 3.650 servicepunten bijgekomen. Samen met de DHL-locaties die we al benutten zijn er in Nederland 7000+ punten waar je jouw bestelling kunt ophalen of terugsturen. Naast de 31 Omoda-winkels natuurlijk. En wil je de deur niet uit om je fashion-items te retourneren? Dan worden ze gratis bij jou thuis opgehaald”, vertelt Pieter van der Paauw, Logistiek Manager bij Omoda.  

Voor ieder wat wils

Hoewel Omoda al de meest klantvriendelijke verzend- en retourprocedure had, lagen er kansen om verder te ontwikkelen. Zo is er sinds 2018 gratis avondbezorging. Tot voor kort was een bestelling die je voor 12:00 uur bij Omoda plaatste al dezelfde dag in huis. Maar nu kun je tot zelfs 13:00 uur bestellen om ‘s avonds jouw nieuwe favorieten aan te pakken. Ook op andere vlakken van verzenden en retourneren wordt het de klant zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Pieter licht toe: “Er is nu een online-retoursysteem waarin je in één overzicht alle retourmogelijkheden ziet. Het maakt niet uit of je een fashion-item online of in een Omoda-winkel shopt. En hoe je jouw bestelling ophaalt of retourneert? Kies zelf: bij een Omoda-winkel, DHL- of PostNL-punt óf je laat de items gratis thuis ophalen. Vanaf vandaag zijn álle combinaties mogelijk”. 

Duurzaam en snel

Binnen familiebedrijf Omoda speelt duurzaamheid een belangrijke rol. Ook bij de logistieke ontwikkelingen. De pakbonnen waren al gedigitaliseerd en met het nieuwe online-retoursysteem blijven die ook digitaal. Daarnaast is het voor de klant nu inzichtelijk welke bezorgoptie het meest duurzaam is. “Of je jouw pakket liever zo snel mogelijk of met de minste CO2-uitstoot bezorgd wilt hebben, het kan dus allebei", legt Pieter uit. Wel stimuleert Omoda de meest duurzame optie, omdat de retailer inziet dat milieu-impact een impact is die je sámen maakt. Zo krijgt een klant bijvoorbeeld 50 Omoda-credits, waarmee shoptegoed wordt gespaard, als hij zijn pakket in een Omoda-winkel of bij een servicepunt ophaalt. 

Blijven innoveren

The fashion store that loves you back zijn betekent ook: de allerbeste service bieden. Verzenden en retourneren zijn daar een belangrijk onderdeel van. Omoda is trots op de verbetering en uitbreiding die de afgelopen tijd zijn gerealiseerd en houdt de ogen open voor verdere ontwikkelingen om het logistieke proces, voor de klant, zo vloeiend mogelijk te laten verlopen. 

Yes, gelukt!

Het artikel is toegevoegd aan je winkelmandje. Naar winkelmandje

Yes, gelukt!

Ga naar mijn account