In gesprek met Anna Nooshin Rubriek: Nieuws

NSMBL x Omoda Icon Collection

Anna Nooshin, Renée Sturme en Laura Gommans van NSMBL.nl lieten de designers in zich los en maakten met Omoda de Icon Collection. Drie paar onmisbare basics voor jouw garderobe: pump Anna, herenschoentje Renée en enkellaarsje Laura. Anna vertelt je alles over de Icon Collection, NSMBL, fashion, zichzelf én over Renée en Laura.

NSMBL.nl, spreek uit en-sem-ble, is een online magazine voor vrouwen met inspiratie over fashion, lifestyle en beauty. Ensemble betekent letterlijk verzamelen. Anna Nooshin (28) richtte NSMBL in 2011 op samen met haar uitgever Wayne Parker Kent. Inmiddels is NSMBL.nl één van de grootste online magazines met meer dan 4 miljoen bezoekers per maand. Renée Sturme is senior editor en Laura Gommans maakt het team compleet als allround editor. Samen vormen zij de basis van NSMBL.nl.

NIEMAND ZOALS ZIJ

“Ik miste een rebelse zuster, de tegenhanger van de girly media over alleen fashion of alleen beauty. Daarom heet het ook NSMBL, het is een verzameling van allerlei onderwerpen. Het team van NSMBL klopt, Laura en Renée voegen iets toe en zijn sterk genoeg voor het merk. Daar was ik naar op zoek toen ik met NSMBL begon. Laura is één van mijn lievelingspersonen op de wereld. Ze is uniek, eigenzinnig, heeft humor en is direct op een fijne manier. Ik kan nogal bot zijn, maar Laura heeft nog een correct randje. Als iets niet goed loopt, dan is zij degene die na twee dagen zegt dat we door moeten gaan. Ik ken niemand zoals zij, ook niet zoals Renée trouwens. Renée is ru en je moet haar leren kennen, maar als je dat doet dan zit ze voor altijd in je hart. Renée verrast je ineens met een cadeautje en staat altijd voor je klaar. Ze is één van de meest loyale mensen die ik ken, dat vind ik een mooie eigenschap. Ik ben zelf ook loyaal en ik werk het liefste vanaf dag één met dezelfde mensen samen. Als je elkaar kunt helpen, dan klop je eerst bij elkaar aan.”

IEDERE DAG ANDERS

“Laura is bij ons de rebelse en heeft een say-yes-mentaliteit, Renée denkt juist meer vooruit en ik ben commercieel en direct. Onze werkrelatie is uniek, want we kunnen alles tegen elkaar zeggen. Heeft iemand een slechte dag, dan laat je haar met rust. Vijf minuten later is het meestal weer goed. Ik ken Renée en Laura allebei via het werk, het is fijn dat het daarbuiten ook zo klikt. Soms brunchen we samen, maar we zien elkaar zoveel dat we in onze vrije tijd ook onze eigen weg gaan. In de herfst en winter zit ik in het weekend serieus het liefst thuis, want ik ben niet heel goed met kou, sneeuw en regen. En eigenlijk ben ik een huismusje. Maar in een ideaal weekend? Dan word ik lekker wakker, ga ik sporten, naar de markt, brunchen, nog even naar huis en daarna uit eten en een drankje doen of ik kijk thuis een filmpje. Ik hou van simpele dingen en ik hoef niet ieder weekend op een nieuwe hotspot te staan, daarin ben ik ook trouw. Mijn dag begon vanochtend om zeven uur. Ik heb niet geluncht en geen tijd gehad om mijn mail te lezen, zo is mijn week meestal. Ik denk dat ik het daarom heerlijk vind om in het weekend echt niks te doen. Het lijkt me erg als iedere werkdag een beetje hetzelfde voelt. Bij mij is dat nooit zo. Ik werk hard om iedere dag anders te laten zijn, dat wisselt van commerciële campagnes tot shoots en persreizen.”

Icon Collection van NSMBL.nl

ZAKENVROUW

Anna is co-founder van NSMBL.nl, auteur van het dit jaar verschenen boek On Top dat nu al een bestseller is en social influencer. Op Instagram heeft ze 150.000 volgers en een vlog opyoutube.com/annanooshin haalt makkelijk 40.000 views. Ze inspireert dagelijks duizenden volgers en is een zakenvrouw pur sang. “Ik ben vooral bezig met strategie. Wat mist, welke nieuwe concepten kan ik toevoegen en hoe positioneer ik eigen merken. Dat is minder tastbaar dan schrijven, maar net zo belangrijk. Ik schrijf weinig, dat was ook niet mijn doel met NSMBL. Ik ben een goede schrijver in mijn boek, want dat is een persoonlijk verhaal. Maar ik ben niet iemand die supergoed tien redactionele stukken op een dag tikt. Creatie vind ik het allerleukste, het proces van een merk bouwen. Of dat nou een website is of een YouTubekanaal, dat maakt niet uit. Iedereen denkt aan content, maar ze vergeten dat je moet weten waar je heen wilt.”

COMMENTAAR

“Martha Stewart is een voorbeeld voor me, maar Chiara Ferragni van The Blond Salad en Kim Kardashian zijn dat ook. De hele wereld heeft een mening over ze en denkt: wat kunnen die meisjes nou eigenlijk? Ondertussen runnen ze allebei een miljoenenbedrijf. Ik vind het bijzonder dat je als jonge vrouw in de prime van je leven een naam omzet tot een merk. Daar heb ik respect voor, want dat is niet makkelijk. Ik krijg nu meer commentaar door mijn kanaal op YouTube. Daar ga ik relaxed mee om. Mensen leren je kennen, dus dan komt er een mening. Het gaat eigenlijk het ene oor in en het andere uit. Behalve als er een kern van waarheid in zit, dan vind ik het juist fijn. Iemand zei bijvoorbeeld dat ik veel met mijn handen praatte, daar kan ik iets mee. Maar als iemand zegt dat ik te zakelijk of arrogant ben, dan niet. Ik raak om veel dingen gepikeerd, maar niet om de mening van anderen.”

NAAM ALS MERK

“Ik ben mijn ergste criticus en superstreng voor mezelf. Bij elk project of product denk ik: stel dat niemand het koopt of dat er niemand komt. Ik denk altijd dat iets niet goed genoeg is of dat het beter kan. Deze zomer had ik een dipje en dacht ik alleen maar na over mijn leven, dan zit ik teveel in mijn eigen hoofd. Is dit wat ik wil, doe ik wel genoeg, wat wil ik achterlaten? Eigenlijk heb ik nu nog geen visie, maar dat is ook een leuke fase. Binnenkort ga ik een weekje weg, zonder telefoon of bereik. Even helemaal niks, op een andere manier nadenken. Ik wil nog meer een merk zijn, met NSMBL en met Anna Nooshin. Mijn naam moet zonder mij ook iets waard zijn. Daar wil ik naartoe.”

SHAME ON ME

“Iemand zei ooit: mensen pakken de ruimte die jij ze geeft. Dat was een fijne wake up call. Ik dacht altijd, hoe kan het dat ik hierin ben geluisd? Waarom zag ik dat niet? Als iets niet gaat zoals jij dat wil, dan kan een ander daar bewust of onbewust gebruik van maken. Dat is logisch, daar hoef je niet goed of slecht voor te zijn. Dat onthoud ik altijd. Als iets mis gaat of als ik geen grip heb op een situatie, dan neem ik mijn ruimte terug. Ik zoek daardoor minder de schuld bij anderen. Het blijft mijn verantwoordelijkheid en dat schept veel rust. Ik moet ook altijd iets leren van fouten. Shame on me als ik twee keer dezelfde fout maak. Maar ik blijf niet stilstaan bij dingen die niet lukken. Mijn reizen, deze schoenencollectie samen met Omoda, dat zijn dromen en het zijn allemaal kleine overwinninkjes. Aan dingen die niet goed gaan wil ik niet denken, want daar word je een negatief mens van.”

Anna checkt samples

NUL BEPERKINGEN

“Ik word het gelukkigst van mijn familie. Ik ben een familiemens. Mijn vriend en beste vriendinnen zie ik ook zo, het hoeft geen vlees en bloed te zijn. En ik word serieus heel blij van schoenen. Deze collectie is spannend, want dit willen we al lang. Meer producten van NSMBL is een grote droom. Omoda was zo vrij in wat mogelijk was, we kregen nul beperkingen. Dan moet je terug naar de basis, vandaar de icons. Ik geloof in een duurzame garderobe. Liever drie icons die je over vijftien jaar nog steeds draagt, dan iets trendgevoeligs en van dit moment. Ik hoop dat het een succes wordt en dat onze fans net zo blij worden van de schoenen als wij van het ontwerpproces. Dit is een meisjesdroom en ik wil laten zien dat een schoen het verschil maakt. Hoe leuk is het om een klassieker te hebben die, misschien wel, door je lievelingssite gemaakt is?”

HET IS MAAR MODE

“Binnenkort ga ik zelf met een stylist kijken naar mijn eigen look. Ik vind het leuk om van andere mensen te horen hoe zij dat bij mij zien. Ik mis vooral de printjes en kleur. Van kleins af aan ben ik ijdel, dat is altijd zo geweest. Vroeger droeg ik mijn moeders sokken al als handschoentjes en deed ik lippenstift op. Ik vind het helemaal niet erg dat uiterlijk de basis is van wat ik doe. Ik hoop dat mensen aan mijn bedrijf, boek en welbespraaktheid zien dat ik ook nog een brein heb. Dat hoef ik niet zo nodig extra te pushen. Ik hou gewoon van mooie kleding, schoenen en een goede look. Mode moet leuk zijn. Ik hoor weleens mensen uit de industrie praten en dan denk ik, het is maar mode. Daar ben ik heel nuchter over, net zoals een glamour lifestyle.”

TO THE POINT

“De Nederlandse vrouw mag meer investeren in fashion, als haar portemonnee dat toelaat. Iets meer een eigen stijl creëren. Negen van de tien vrouwen, inclusief ikzelf, zien er hetzelfde uit. Kijk eens naar vrouwen in Parijs, zij hebben allure. Dat geeft iets extra’s en daardoor spring je eruit. Je hoeft niet naar een gelegenheid om iets bijzonders te dragen. Vier je eigenheid, dat hoeft niet uitbundig maar het hoeft ook niet ingeslikt te worden. Ik geef mee aan mijn jonge volgers dat ze zichzelf moeten zijn. Een meisje vertelde me dat ze een rotopmerking maakten op school over wat ze droeg. Dan zeg ik: trek het nog een keer aan en loop nog een keer langs. Maak je daar niet druk om, want dan kom je nooit meer het huis uit. Ik ben heel erg mezelf. Dat probeer ik soms wel in te perken, want ik ben heel direct, straight to the point, emotioneel en dramatisch. Als ik dat een beetje beperk, wil het niet zeggen dat ik mezelf niet meer ben. Mijn doorzettingsvermogen en dat ik niet iedereen te vriend wil houden hebben me gebracht waar ik nu sta. Ik ben liever straight, dat vind ik fijner. Ik geloof dat iedereen doorzettingsvermogen heeft, alleen de één heeft er net wat minder zin in dan de ander.”

ANNA’S ANSWERS

Shoppen doe je in: Tokyo

Het mooiste land op de wereld: Nieuw-Zeeland, maar dat is ook supersaai.

Op één na mooiste land dan: Geen land, maar een eiland. Bali.

Favoriete restaurant in Nederland: Izakaya

Ultieme tip om geweldig voor de dag te komen: Goed slapen, veel drinken en positief denken.

Fashion-geheim: Ik draag kleding van mijn vriendje, het heeft een betere fit.

 Anna, Laura en Renée van NSMBL.nl

Q & A

ANNA – droeg ongeveer zeven jaar alleen maar zwart, wit en navy

Waarom de Icon Collection?

“Het is belangrijk dat je als vrouw iconisch door het leven gaat en dat je weet wat de waarde is van een basic en classic. Mensen leggen steeds meer de focus op gekker en extremer, maar ik denk dat elegantie ligt in simpele dingen. Ik wil een elegante vrouw zijn, stijlvol en chic. Een gekke collectie met poppetjes en printjes was een optie, maar dat is niet voor altijd.”

Wat moet er in je kast hangen?

“Iedereen heeft basics nodig. Een goede, zwarte blazer, een mooie herenpantalon, een leren handtas waar je mee binnen kan komen en tot slot een goede winterjas.”

LAURA – zorgt voor voldoende flauwe grappen op de werkvloer

Waarom een enkellaarsje?

“Ik heb een hele grote collectie enkellaarsjes, maar ik ben al forever op zoek de perfecte. Mijn zoektocht liep steeds op niets uit, dus dit was de kans om mijn ideale laarsje te ontwerpen. Het liefst met een iets hogere hak, waar je nog wel lekker op kan lopen. Ik ben extreem onhandig, dus als een schoen een gladde zool heeft, instabiel is of niet goed aansluit, is de kans groot dat ik gedurende de dag op mijn gezicht ga.”

Wat is fashion voor jou?

“Ik vind het leuk om te spelen met mode, daar word ik vrolijk van. Mijn stijl is een mix tussen sixties en seventies, gecombineerd met kleuter chic. Denk aan tuinbroekjes, een gekke paardentrui en een overdaad aan roze.”

RENÉE – kent bijna alle 17.000 artikelen op NSMBL.nl uit haar hoofd

Je eigen veterschoen?

"Bij ons heet dit model inmiddels de Renée-schoen, dus het is tijd voor een exemplaar dat echt mijn naam draagt. Ik droeg jarenlang laarsjes en hoge hakken, maar nu ga ik minimaal de helft van de week voor een herenschoen. Met een herenschoen maak je een look heel makkelijk af, van een gescheurde jeans tot een zwierig kort jurkje. Herenschoenen geven net de juiste dosis attitude.”

Hoe kom je aan je liefde voor mode?

“Ik ontwikkelde een liefde voor mode, en vooral schoenen, toen ik de kast van mijn oma mocht opruimen. Ik kwam met tien vuilniszakken vol vintage kleding en schoenen thuis. De schoenenliefde was geboren. Op mijn ergste moment had ik zeker zo’n 140 paar, maar nu verkoop ik wat ik niet voldoende draag. Ik zie de noodzaak niet zo om iets te kopen waar iedereen mee loopt, als je voor hetzelfde bedrag ook iets unieks of juist een klassieker kunt scoren. Mode is simpelweg een mooie manier om wat creatiever met je leven om te gaan."

lancering nsmbl icon collection: 10 oktober 2015

shop:         damesschoenen          

lees:          maak jij ons team compleet?          opvallen met red-rag

Lees ook
0 Favorieten

Favorieten bewaren & vergelijken

Terug naar de shop

Klik hier om verder te winkelen

Omoda.nl maakt gebruik van cookies