Shoppingbag EUR 0,00
Klantenservice
Retourneren en ruilen
  • Hoe moet ik mijn Klarna factuur betalen als ik een deel retour stuur?

    Je ontvangt, zodra je retourzending bij Omoda is ontvangen, binnen enkele dagen een aangepaste factuur van Klarna. Via Mijn Klarna vind je ook alle informatie over het bedrag en de betaling terug.

    Heb je vragen over de betaling? Neem dan contact op met Klarna via 020-8082852 of chat via klarna.nl/klantenservice. Klarna is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur. Meer informatie vind je op www.klarna.nl. Heb je vragen over de bestelling, neem dan contact op met Omoda.

  • Wat moet ik doen als ik het retourticket niet in het pakket heb meegestuurd?

    Ieder product dat in de originele verpakking zit heeft een unieke barcode. Zodra jouw pakket retour komt bij Omoda, herkennen we jouw teruggestuurde producten aan deze barcode. Dus maak je geen zorgen in het geval je het retourticket bent vergeten toe te voegen aan het retourpakket.

  • Hoe kan ik mijn product retourneren?

    A. Breng je pakket met het ongedragen artikel(en) naar één van onze winkels om het artikel te retourneren of te ruilen. Je ontvangt het bedrag terug op de wijze waarmee je hebt betaald.

    B. Breng je pakket naar een Kiala- of PostNL punt.

    1. Plak de retoursticker (Kiala of PostNL, zie achterzijde) op de verzenddoos over je adres.

    2. Stuur het retourformulier mee (hierop zit een streepjescode waarmee we jouw zending herkennen). Het afleverbewijs (linkerzijde) mag je bewaren.

    3. Bewaar het retourbewijs goed dat je ontvangt bij het Kiala- of bij het PostNL punt.

    4. Zodra de retourzending na uiterlijk 5 werkdagen bij ons binnen is, ontvang je een e-mail met daarin de bevestiging.

    Het totaalbedrag inclusief eventuele verzendkosten zullen we zo snel mogelijk maar altijd binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst naar je terugstorten.

    Bij een eventuele schade aan de retourzending of een ongefrankeerde zending heeft Omoda de mogelijkheid om hiervoor kosten in rekening te brengen. Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan dan heeft Omoda de mogelijkheid om dit in waardevermindering te brengen.

  • Hoe kan ik mijn product ruilen?

    Ongedragen producten kunnen altijd binnen 30 dagen geruild worden voor een andere maat of ander item.

    Met Club account
    Ga naar Club Omoda op www.omoda.nl/club om in te loggen in je account en kies voor 'bestellingen'. Kies vervolgens voor ruilen. In de Club kun je bij je bestellingsoverzicht aangeven welke producten je wilt omruilen. Klik bij het gewenste product op ''ruilen voor ander artikel''. Kies het product waarvoor je wilt ruilen en klik op ''afronden''. De omruiling is nu voor je gereserveerd en zal direct worden opgestuurd, zodra jouw retourzending bij ons is ontvangen.

    Zonder Club account
    Vul het bijgevoegde ruilformulier volledig in en stuur de schoenen die je wilt ruilen mee terug in de originele doos. Bij het bestellen zonder account kan het voorkomen dat in de tussentijd de items zijn uitverkocht.

    Je kunt je bestelde producten altijd binnen 30 dagen omruilen voor een ander product of hetzelfde product in een andere maat in één van onze 18 winkels.

  • Ik heb mijn product retour gestuurd, maar mijn Klarna factuur al betaald. Wat nu?

    Als je een bedrag van Klarna te goed hebt, stuurt Klarna een e-mail met daarin een link naar een terugbetalingsformulier. In de e-mail vind je ook een referentienummer dat je invult op het terugbetalingsformulier samen met jouw gegevens.

    De reden voor het toevoegen van een betaalbewijs is dat Klarna wil vaststellen dat het bedrag aan de juiste persoon wordt terugbetaald.

    Heb je vragen over de betaling? Neem dan contact op met Klarna via 020-8082852 of chat via klarna.nl/klantenservice. Klarna is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur. Meer informatie vind je op www.klarna.nl.

  • Zijn er kosten verbonden aan ruilen of retourneren?

    Nee, er zijn geen kosten verbonden aan het retour sturen of het ruilen van ongedragen producten. Daarnaast betaal je nooit opnieuw verzendkosten indien je een product wilt ruilen.

  • Kan ik een afgeprijsd product gratis retour sturen?

    Ja, je kunt alle ongedragen items binnen 30 dagen gratis retour sturen of ruilen. Bij een retourzending ontvang je het aankoopbedrag terug op de rekening waarmee je hebt betaald.

  • Krijg ik mijn betaalde verzendkosten terug als ik mijn bestelling retourneer?

    Als je de volledige bestelling retour zendt, dan ontvang je de verzendkosten terug. Als je één of meerdere producten houdt, dan worden de verzendkosten niet teruggestort.

    Voor het retourneren of ruilen van producten betaal je nooit extra verzendkosten.

  • Hoeveel dagen mag ik een product op zicht hebben?

    Een product mag je 30 dagen thuis houden om te beslissen of je deze wilt houden. Beslis je toch om deze terug te sturen, dan kun je deze binnen 30 dagen kosteloos retour sturen naar ons antwoordnummer via PostNL of een Kiala-punt.

    Mocht je de overeenkomst na 30 dagen nog willen herroepen dan heb je hier nog 14 dagen de tijd voor.

  • Kan ik mijn product ook terugbrengen in één van de 18 Omoda-winkels?

    Ja, je kunt altijd een ongedragen product retourneren en/of ruilen in één van onze 16 Omoda-winkels. Vergeet niet de leveringsbon mee te nemen, dit is jouw bewijs. Indien je de retourzending terugbrengt in een Omoda-winkel wordt het betaalde bedrag teruggestort op de manier waarop je betaald hebt.

  • Kan ik mijn product dat ik in een Omoda-winkel heb gekocht ook terugsturen/ruilen?

    Ja, je kunt ongedragen producten, aangeschaft in de winkel, altijd binnen 30 dagen gratis terugsturen met PostNL via ons antwoordnummer:
    Omoda Schoenen
    Antwoordnummer 20000
    4300 WD Zierikzee

    Vermeld bij een ruiling het Omoda-nummer en de juiste maat. Vergeet niet de kassabon in de doos mee te sturen en je bankgegevens te vermelden, zodat wij het bedrag op jouw rekening kunnen terugstorten. Graag ook jouw e-mailadres of telefoonnummer erbij vermelden zodat we contact met je op kunnen nemen bij onduidelijkheden.

  • Hoe maak ik gebruik van het herroepingsrecht?

    Je hebt het recht jouw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Omoda geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met Omoda opnemen via 0111-410044 of klantenservice@omoda.nl. Omoda zal vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontbinding terugstorten op de rekening waarmee is betaald, mits het product ongebruikt en ongedragen is.

    Het modelformulier herroepingsrecht kun je hier downloaden: https://www.thuiswinkel.org/bedrijven/nieuws/2103/modeldocument-voor-informeren-over-herroepingsrecht

  • Het product dat ik heb gekocht is nu afgeprijsd in de Sale. Wat nu?

    Zodra je zeker weet dat je het product wilt houden, je binnen 30 dagen na de aankoop reageert en het product nog niet gedragen is, ontvang je een kortingscode voor een volgende aankoop t.w.v. van het prijsverschil. Neem contact op via 0111-410044 of via onze chat.

Vraag of suggestie via ons contactformulier

Via onze klantenservice pagina vind je antwoord op allerlei vragen. Staat jouw vraag er toch niet tussen, stel je vraag dan via onderstaand contactformulier.

Klantenservice
0 Favorieten

Favorieten bewaren & vergelijken

Terug naar de shop

Klik hier om verder te winkelen

Omoda.nl maakt gebruik van cookies