Carrière in schoenen Rubriek: Bij Omoda

Een carrière in schoenen

Wat shopt iedereen altijd graag? Juist, schoenen. Niet gek dus dat een carrière in de schoenenbranche echt zo leuk is als het lijkt. Meet de sales manager, shopmanager, ambassadeur en manager klanttevredenheid.

Anouk Yve Bos, ondernemer, digital brand consultant, ambassadeur voor UGG

ANOUK YVE BOS (30)

JOB: ONDERNEMER, DIGITAL BRAND CONSULTANT, AMBASSADEUR VOOR UGG AUSTRALIA

COMPANY: CREATORSOFDESIRE.COM/CREATORSOFDESIRESHOPS.COM, BLOG ANOUK YVE

 

KOUKLEUM

“In de winter heb ik maar twee types schoenen nodig: een comfortabele, warme winterboot van UGG voor overdag en mooie hakken voor ’s avonds. De leukste ontwikkeling in schoenen vind ik dat alles kan en mag. Sneakers en zelfs gezondheidssandalen beheersen het modebeeld. Het is allemaal veel relaxter geworden. UGG past bij mij, omdat ik van comfort en fashion ineen houd. En UGG is natuurlijk een wereldmerk. Waar je gaat of staat, iedereen kent het. Door de hele organisatie heerst ook een relaxte vibe.”

CREATIVE COUNCIL

“Door mijn ambassadeurschap voor UGG krijg ik de kans om met een ontzettend getalenteerd team creatieve mensen samen te werken. Met nog zes anderen uit de fashion- en entertainmentwereld vormen we een Creative Council dat mensen inspireert. Ik blog iedere maand op blog.australia.nl, via mijn eigen online platforms en ik post op social media. Daar laat ik zien hoe je UGG het beste combineert. Het blijft een uitdaging om altijd weer nieuwe looks te verzinnen, want ik wil verrassen en dat vergt creativiteit.”

Jan Pieter Honkoop, manager klanttevredenheid bij Omoda

JAN PIETER HONKOOP (25)

JOB: MANAGER KLANTTEVREDENHEID OMODA

SCHOEN VAN HET SEIZOEN: KASTANJEBRUINE ENKELBOOTS VAN GREVE

 

ROMANTISCH ETENTJE

“Onze fans blij maken is iedere dag mijn doel. Ik vind het belangrijk om van onze medewerkers te horen wat beter kan en zij krijgen die input dagelijks van onze klanten. Ook ben ik verantwoordelijk voor ons Ik & Omoda-panel. 6000 trouwe klanten die ons feedback geven over de online shop, onze collectie en het bezorgproces. Voor onze fans doen we veel. Een man wilde zijn vrouw bijvoorbeeld verrassen met een Michael Kors-tas. Door een vertraging was de tas niet op tijd voor het romantische etentje. Wat bleek? Ik moest in de buurt van Pijnacker zijn, dus regelde onze klantenservicemedewerker Florianne dat ik het af kon geven. Diezelfde middag overhandigde ik hem een feestelijk ingepakte tas op zijn kantoor. Een blije klant en voor mij een leuke ervaring.”

Verrassen

“De uitdaging voor ons is om vernieuwend te zijn en de klant te blijven verrassen. Service zit in de kleine dingen. Denk aan een vriendelijke glimlach, een goed alternatief, zomaar een kopje koffie, tips bij je aankoop of een inspirerend verhaal bij een product. Ik denk liever niet in problemen, maar in oplossingen. Als het even kan, dan probeer ik het woord nee te vermijden. Bij Omoda geloven we in altijd het beste doen voor de fans en het liefst nog iets extra’s daarbij.”

Frank Sieben, sales manager bij Brandmarc
FRANK SIEBEN (39)
JOB: SALES MANAGER BIJ BRANDMARC
MERKEN: MJUS, A.S. 98 EN PIEDI NUDI 
 
DE CHAMPIONS LEAGUE 
“De Lavolu is dit seizoen mijn favoriet. Een typisch MJUS-laarsje. Stoer, maar toch vrouwelijk en met de hoogste hak van de collectie. Bij Omoda draait het om passie voor schoenen en bij MJUS ook. Samen met het inkoopteam zitten we vaak tot ’s avonds laat gebogen over kleuren en materialen op de mooiste Italiaanse leesten. Als ik dan later de schoenen bij Omoda zie staan voelt dat goed. Het Is een uitdaging om ons met MJUS te handhaven in de Champions League van de Italiaanse modemerken.”
 
FRISSE WIND

“Samen met ons salesteam verkoop ik de collecties via het schoenencentrum in Nieuwegein, op internationale beurzen en bij bezoeken aan klanten. Daarnaast coördineer ik de marketing en sta ik het ontwerpteam bij in de ontwikkeling van een nieuwe collectie. Door de economische crisis waait er een frisse wind door de schoenenbranche. Dat zie je terug in materialen, styling, winkelconcepten en social media. Alles innoveert. Ik kom de laatste tijd steeds vaker in nieuwe winkels waar shoppen echt weer interessant is.”

Annemarie van der Waal, shopmanager bij Omoda Ridderkerk

ANNEMARIE VAN DER WAAL (27)

JOB: SHOPMANAGER OMODA RIDDERKERK

 

MIJN PASSIE

“Het leukste aan een job in schoenen zijn de wisselende collecties. Ik vind het fijn om klanten met een zeer tevreden gevoel de winkel uit te laten gaan. Daar komt nog eens bij dat schoenen echt mijn passie zijn, dus het verveelt nooit. Toen ik 10 jaar in dienst was zijn we met het hele team een nachtje weg geweest om het te vieren.”

MET ELKAAR

“Mijn baan is ontzettend uiteenlopend. Allereerst ben ik natuurlijk de klanten van dienst. Verder stuur ik mijn team aan, houd ik me bezig met de inrichting, beoordeel ik klachten, eigenlijk alles wat bij het runnen van een winkel komt kijken. Dit kan ik natuurlijk niet alleen, maar samen met mijn assistent en team gaat het perfect. Mijn team is absoluut mijn trots. En dan heb je natuurlijk nog de schoenen. Ik ben gek op Karma of Charme, Primabase en K&S, maar eigenlijk zijn al mijn aankopen favoriet.”

shop de favourites! 

Lees ook
0 Favorieten

Favorieten bewaren & vergelijken

Terug naar de shop

Klik hier om verder te winkelen

Omoda.nl maakt gebruik van cookies