De terugbetaling van jouw bestelling

 

Wil je jouw bestelling retourneren of heb je 'm al retourneerd en weet je niet precies hoe wij jou terugbetalen? Vraag je je af hoe lang een terugbetaling kan duren? Of is je bestelling geannuleerd en is je geld al van je rekening gegaan, en wil je weten hoe je jouw geld terug krijgt? Lees dan snel verder, dan wordt alles snel duidelijk voor jou. 

De terugbetaling bij een retour wordt verwerkt vanaf dat we jouw retour hebben ontvangen. Je krijgt dan ook een retourbevestiging via e-mail. Een terugbetaling bij de annulering van jouw bestelling gebeurt ook nadat dat je een bevestiging hebt gekregen van de annulering van ons via e-mail. Vervolgens kijken we in beide gevallen op welke manier jij betaald hebt. De terugbetaling gebeurt namelijk via dezelfde methode waarop je jouw aankoop hebt gedaan. Dat kan dus via iDeal, Klarna, creditcard, PayPal, een cadeaubon of Omoda credits zijn.

Hieronder hebben voor jou per betaalmethode uitgelegd hoe lang de terugbetaling kan duren.

De verschillende betaalmethodes bij Omoda

iDeal

Als je via iDeal hebt betaald, wordt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen teruggestort op de bankrekening waarmee je de bestelling betaald hebt. 

Klarna

Via Klarna zijn er twee opties in het geval van een retour, want het kan natuurlijk zijn dat je jouw volledige bestelling hebt teruggestuurd, maar ook dat je maar een deel ervan hebt geretourneerd. 

Als je dat laatste hebt gedaan, ontvang je van Klarna een nieuwe factuur per e-mail waar het resterende bedrag op staat. Deze ontvang je binnen 24 uur nadat we jou de retourbevestiging via e-mail hebben gestuurd. Zo kan je het juiste bedrag betalen via de Klarna-website of -app. 

Wanneer je jouw gehele bestelling hebt geretourneerd of de volledige bestelling is geannuleerd, komt de volledige factuur (inclusief de transactiekosten) te vervallen. Dit is binnen 24 uur na je de retourbevestiging via e-mail van ons hebt ontvangen. 

Meer informatie over het betalen van jouw Klarna factuur vind je hier.

Creditcard

Met je creditcard betaald? Dan wordt het aankoopbedrag gestorneerd. Dit doen we automatisch wanneer we jouw retour hebben ontvangen. Het teruggestorneerde bedrag kan je op het maandoverzicht van je creditcard terugvinden. 

PayPal

Heb je lekker old school met PayPal betaald? Ook de terugbetaling gebeurt dan via hier. Het aankoopbedrag wordt binnen 3 werkdagen teruggestort op jouw PayPal-account. Je krijgt er van PayPal ook een mailtje over, zo word je eraan herinnerd dat je geld hebt ontvangen. 

Cadeaubon

Omoda-Cadeaubon

Eindelijk (of nu al direct) die cadeaubon gebruikt? Hier krijg je een nieuwe cadeaubon. Wanneer je dus een aankoop (gedeeltelijk) hebt betaald met een Omoda-Cadeaubon ontvang je, nadat de aankoop retour verwerkt is, een nieuwe Omoda-Cadeaubon per e-mail. Let op: Deze e-mail kan in de spam terecht komen. Kijk dus zeker je spam-folder na, als je denkt dat je hem nog niet ontvangen hebt.

Fashioncheque

Heb je gebruik gemaakt van een Fashioncheque? Dan wordt het bedrag weer teruggezet op de kaart zodra jouw bestelling retour is verwerkt. Zorg dus altijd dat je de kaart goed bewaart totdat je zeker weet dat je jouw bestelling houdt of retourneert. 

Omoda credits

Heb je jouw Omoda credits ingeleverd bij jouw bestelling? Dan worden deze bij een geheel geretourneerde bestelling weer teruggezet in jouw Club Omoda-account. Je zal ze terug vinden in je account als je je aanmeldt.

 

Heb je nog andere vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice, die jou met veel plezier te woord staat.
 

Yes, gelukt!

Het artikel is toegevoegd aan je winkelmandje. Naar winkelmandje

Yes, gelukt!

Ga naar mijn account